|
کدخبر: 48647

انتصاب رئیس مرکز فناوری اطلاعات وزارت اقتصاد

وزیر امور اقتصادی و دارایی در حکمی «علی عبدالهی» را به سمت رئیس مرکز فنآوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند وزارت امور اقتصادی و دارایی منصوب کرد.

گسترش‌نیوز : «فرهاد دژپسند» در حکم انتصاب عبدالهی بر مواردی چون «بهبود کیفیت ارائه خدمات دولت الکترونیک با بکارگیری روش‌های نوین و مدیریت و راهبری پروژه‌های کلیدی وزارت امور اقتصادی و دارایی» و «شفافیت و هدفمند‌سازی عملیات مالی و کسب و کار دولت از طریق اجرای پروژه‌های خزانه‌داری الکترونیک مدیریت بدهی‌های دولت، مدیریت دارایی‌های دولت و تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار» به عنوان اولویت‌های برنامه‌ای مرکز فنآوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند این وزارتخانه تاکید کرده است.

بر اساس این گزارش، «تلاش در جهت ایجاد زیر ساخت‌های توسعه اقتصاد هوشمند»، «تبادل اطلاعات اقتصادی کشور از طریق بستر یکپارچه اطلاعات اقتصادی کشور»، «پیگیری امور مربوط به سیاست‌گذاری فنآوری اطلاعات در حوزه اقتصاد دیجیتالی کشور»، «نظارت و ارزیابی مستمر فعالیت‌های فنآوری اطلاعات در انطباق با سیاست‌های کلی وزارت اقتصاد و سازمان‌های تابعه» و «راهبری نظام ها، فرآیند‌ها و اقدامات مربوط به فنآوری اطلاعات و ارتباطات در جهت ارائه و گسترش خدمات سریع و مطمئن» نیز از جمله دیگر اولویت‌های کاری تعیین شده از سوی وزیر اقتصاد است.

گفتنی است؛ علی عبدالهی دارای دکترای تخصصی در رشته تحصیلی مدیریت بازرگانی گرایش سیاستگذاری با عنوان رساله دکتری «ارائه چارچوبی برای تعیین استراتژی دانش در شرکت‌های مشاوره و نظارت برطرح‌های انفورماتیکی» است.

عبدالهی مولف بیش از ۴۰ مقاله ملی و بین‌المللی در حوزه فناوری اطلاعات و تالیف کتاب‌های «امضای دیجیتال»، «نگاهی جامع به زبان گزارشگری تجاری توسعه پذیر»، «سیستم‌های اطلاعاتی با رویکرد مدیریت مالی» و ترجمه کتاب‌های «تاثیرات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی عصر دیجیتال بر جوامع، دولت‌ها و کسب و کار ها» و «بازاریابی از منظر مدیریت مالی» است.

بنابراین گزارش، عضویت در هیات علمی دانشکده مدیریت و حسابداری (گروه مدیریت کسب و کار) دانشگاه شهید بهشتی از سال ۹۲ تاکنون، مدیریت اجرایی معاونت توسعه ارتباطات علمی مرکز تحقیقات مخابرات ایران، مدیریت گروه مطالعات زیرساختهای فناوری اطلاعات مرکز تحقیقات مخابرات ایران، مدیریت فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار عضویت هیات مدیره شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه فنآوری اطلاعات، از جمله سوابق شغلی عبدالهی است.

وی همچنین، دارای سابقه اجرا، مشاوره و نظارت بر بیش از ۲۰ پروژه حوزه فنآوری اطلاعات و ارتباطات، دارنده گواهینامه‌های بین‌المللی از جمله ITIL و XBRL و عضویت در کمیته علمی چندین کنفرانس و همایش ملی و بین‌المللی حوزه فنآوری اطاعات است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر