|
کدخبر: 47794

گسترش‌نیوز در آستانه بورسی شدن طلا گزارش می‌دهد؛

آخر اسفند طلا بخریم و یا بفروشیم؟

رئیس سابق اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر، نقره و سنگ‌‌های قیمتی ایران گفت: بورسی شدن طلا اقدام مثبتی است اما برای مدیریت موضوع طلا کافی نیست.

گسترش‌نیوز: پیش‌تر طلا بورسی شده‌است. بورس‌ کالای ایران در راستای اهداف خود برای سال ۹۸ از فعالیت جدی طلا به بورس در گفت‌وگوی اختصاصی با گسترش‌نیوز سخن گفت. مدیریت بازار طلا الگوی پیچیده‌‌ای می‌طلبد‌ و بورسی شدن طلا یکی از راه‌حل‌های این مدیریت است و نه همه‌ آن. نرخ طلا نوسانان زیادی را در طول سال ۹۷پشت سر گذاشت از طرفی صنعت طلا که پیش از این با صد درصد ظرفیت خود تولید می‌کرده است اکنون تنها با ۱۰ درصد ظرفیت خود فعالیت‌ می‌کند.

رکود صنعت طلا نگاهی مجدانه و تلاشی زیرساخت محور می‌طلبد تا دوباره شکوفا شود. تحولات نرخ طلا در هفته آینده نیز چندان زیاد نیست با علم به این‌که سرمایه‌گذاری را پیشنهاد‌ نمی‌کنیم، اما بررسی بازار این فلز گرانبها در هفته منتهی به نوروز را در زیر می‌خوانیم

عبادالله محمد ولی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر، نقره و سنگ‌‌های قیمتی ایران در ارتباط تحولات اخیر بازار طلا گفت: ورود طلا به بورس آینده‌‌ای است که باید به آن امیدوار باشیم. اینکه مواد اولیه ساخت صنعت طلا در بورس معامله شود و از طرفی عرضه‌‌کنندگان و خریداران نیز در این بازار وارد شوند فواید بسیاری دارد از جمله آن اطمینان خاطر در معامله را افزایش می‌دهد.

وی با بیان این موضوع که ورود طلا به بورس اقدام خوبی است اما کافی نیست گفت: صنعت طلا و جواهر و سنگ‌‌های قیمتی، صنعت بزرگی است و مشکلات بازار طلا با بورسی شدن آن حل نمی‌شود.

mohamadvalii32.jpg

چرا طلا و نرخ آن نُقل خبر‌‌ها‌‌ست؟

محمد ولی در ادامه این گونه گفت: چرا طلا و نرخ آن نُقل خبر‌‌ها‌‌ست؟ چرا نواسانات نرخ طلا اینقدر زیاد است؟ این‌ها موضوعاتی است که باید مدیریت شود. صنعت و تولید ما با مشکل مواجه است. زمانی که تولید نداشته‌ باشیم سرمایه‌‌هایی که به دنبال ارزش افزوده هستند وارد بازار طلا، خودرو، ارز و مسکن می‌شوند و بازار کاذب شکل می‌‌گیرد قیمت‌‌ها نوسانات زیادی پیدا می‌کنند و سود‌‌جو، دلال و... به این بازار‌‌ها وارد می‌‌شوند. بزرگترین مشکل خانواده‌‌ها بی‌‌کاری است. اشتغال نخستین دغدغه جوانان ماست.

رئیس سابق اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر، نقره و سنگ‌‌های قیمتی ایران با اشاره به رکود حاکم در صنایع به خصوص صنایع ساخت طلا و جواهر و سنگ‌‌های زینتی گفت: ما صنعتی بودیم که در چند سال پیش از صد درصد ظرفیت تولید خود استفاده ‌می‌‌کردیم اما درحال‌حاضر تنها با ده درصد ظرفیت تولید فعالیت می‌‌کنیم. این موضوع همانند خانواده هفت نفره‌‌ای است که تا چند سال پیش هر ۵ پسر خانواده شاغل بودند و امروز تنها یکی از آنها سر کار می‌‌رود و بقیه تعدیل شده‌‌‌‌اند.

دغدغه اشتغال داشته باشند

وی در ادامه افزود: مسئولان اقتصادی باید دغدغه اشتغال و حمایت از اشتغال داشته باشند و زیرساخت‌‌ها و بستر‌‌های لازم برای آن را فراهم کنند. از طرفی واحد‌‌های تولید شکل بگیرد و مردم برایشان طلا ارزش داشته باشد نه اینکه به خاطر هزینه‌‌های ساخت صرفا تبدیل به کالاهای مصرفی باشد.

قیمت طلا تا آخر هفته افزایش نمی‌یابد

محمد ولی در پاسخ به این پرسش که با توجه به تحولات هفته آخر سال، طلا بخریم و یا بفروشیم با اشاره به افزایش‌‌های گذشته نرخ طلا در سال ۹۷ اظهار کرد: قیمت‌‌ها در این چند روز آخر سال چندان افزایش نخواهد یافت و هر مثقال طلا اگر یک میلیون ۸۲۰ هزار تومان در امروز به عنوان آخرین شنبه آخر سال است در آخر هفته به یک میلیون ۸۳۵ هزار تومان خواهد رسید مردم بنابر این موضوع برای خرید و یا فروش تصمیم بگیرند.

طلا همیشه گزینه خوبی برای سرمایه‌‌گذاری است

وی با بیان این موضوع که سال کاری جدید، طلا گزینه خوبی برای سرمایه‌‌گذاری است گفت: در چند ۱۰ سال گذشته درستی این موضوع اثبات شده است.

این فعال عرصه طلا و جواهر، نقره و سنگ‌‌های قیمتی ایران در آخر ضمن تبریک به مناسبت سال نو و آرزوی موفقیت برای مردم گفت: امیدواریم امید به کسب‌‌و کار بیشتر شود. جامعه در حال حرکت و جامعه تولید محور دارای اثراتی است که به راحتی می‌‌توانیم به کمک آن از نام ایران دفاع کنیم و این گونه سخنم را به پایان می‌‌رسانم با خطاب قرار دادن مسئولان : مسئولان تولید، تولید، تولید و حمایت از تولید داخلی را سرلوحه کار خود قرار دهید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها