|
کدخبر: 47646

۱۰خبر برتر اقتصادی در هفته‌ای که گذشت

در این بسته خبری مهم‌ترین اخبار خوب اقتصادی هفته سوم اسفندماه را بررسی می‌کنیم.

گسترش نیوز : ما هر پنجشنبه در این بسته خبری، مهم‌ترین اخبار مثبت حوزه اقتصادی در طول هفته را مرور می‌کنیم. با ما همراه باشید:

akhbar-eghtesadi.jpg

ثبات نسبی بازار سکه و طلا

بازار سکه و طلا روز شنبه هجدهم اسفندماه با نرخ سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴ میلیون و ۵۱۶ هزار تومان و طرح قدیم ۴ میلیون و ۴۷۶ هزار تومان دادوستد شد. هر گرم طلای ۱۸عیار هم ۴۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان ارزش‌گذاری شد. چهارشنبه بیست‌ودوم اسفندماه در بازار آزاد نرخ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، چهار میلیون و ۶۱۷ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد هر گرم طلای ۱۸عیار هم ۴۱۷ هزار و ۳۷۷ تومان ارزش‌گذاری شد.

تمدید معافیت چین و هند از تحریم‌ نفتی ایران

مشاور سابق تحریمها در وزارت خزانه‌داری امریکا گفت: امریکا معافیت چین و هند را از خرید نفت ایران تمدید می‌کند چون از نظر اقتصادی و سیاسی صفر کردن واردات نفت آنها از ایران دشوار است.

ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای خانه اولی‌ها با وام ارزان

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن درباره جزییات ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی از سوی بنیاد مسکن گفت: واحدها صرفاً به متقاضیان خانه اولی همراه با وام یارانه‌ای واگذار می‌شود.

فعالیت فوق‌العاده نمایشگاه‌های بهاره برای کاهش نرخ اقلام اساسی

به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، با تصمیم ستاد تنظیم بازار، مقرر شد با هدف کاهش نرخ اقلام مورد نیاز، نمایشگاه‌های فروش بهاره در سراسر کشور، با صلاحدید ستادهای تنظیم بازار استانی فعالیت کنند و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اصناف نیز فروش فوق‌العاده را در دستور کار قرار دهند. همچنین تأمین و توزیع کالاهای اساسی در کنار اجرای طرح تنظیم بازار میوه و مرکبات در حال پیگیری و اجراست.

دولت ۴۰ هزار میلیارد ریال به قطعه سازان تخصیص داد

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: پرداخت مطالبات قطعه سازان خودرو در دستور کار قرار دارد و دولت ۴۰ هزار میلیارد ریال در این راستا اختصاص داده است. وی افزود: پرداخت مطالبات قطعه سازان خودرو آغاز شده و تاکنون ۲۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از این اعتبار به قطعه سازان پرداخت شده و باقی مانده تا پایان امسال پرداخت می‌شود.

ارائه خدمات بیمه‌ای به صادرکنندگان در دوران تحریم

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران از صدور ۸۵۰ میلیون دلار بیمه‌نامه اعتبار صادراتی کوتاه‌مدت خبر داد و گفت: خدمات ویژه‌ای به صادرکنندگان در دوران تحریم ارائه خواهیم داد.

جلوگیری از تولید خودروهای غیراستاندارد از اوایل سال ۹۸

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: اعلام اسامی خودروسازان و جلوگیری از تولید خودروهای غیراستانداردی که نتوانستند استانداردهای ۸۵ گانه را پاس کنند، اوایل سال آینده انجام می‌شود.

جذب بیش از ۱ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در مناطق آزاد

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد گفت: در بازه زمانی پنج سال، حدود یک میلیارد و ۴۰۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری خارجی در مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی صورت گرفته است. وی تصریح کرد: مجوز‌های جدیدی برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در مناطق آزاد و ویژه صادر شده و در سال ۹۸ قطعاً این حجم سرمایه‌گذاری افزایش می‌یابد

توافقات ۲۲گانه ایران و عراق در حوزه صنعت و بازرگانی

دیپلماسی وزیر صنعت، معدن و تجارت در عراق و مذاکرات مثبت وی با همتایان عراقی خود در نهایت به ۲۲ توافق مهم در زمینه‌های گوناگون منجر شد که می‌تواند علاوه بر توسعه بیش از پیش روابط تهران-بغداد در این بخش، گامی مهم در روند افزایش تعاملات توسعه تجارت میان ایران و عراق و افزایش اشتغال‌زایی برای جوانان در حوزه‌های مختلف مرتبط با این توافقات باشد.

پرداخت بدهی عراق به ایران

در جریان مذاکرات رئیس‌کل بانک مرکزی با همتای عراقی‌اش، بخشی از مطالبات ایران از عراق دریافت شد.

منابع: بسته خبرهای خوش اقتصادی گسترش‌نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها