|
کدخبر: 47052

میلیاردها دلار ارز صادراتی برنگشت

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: صادرات غیر نفتی ۱۱ ماه امسال مشابه سال قبل است، صادرات را هم با برگشت ارز به کام مردم شیرین کنید.

گسترش نیوز - فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در هشتاد و سومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با تاکید بر بازگشت ارز حاصل از صادرات گفت: تا جایی که توان داریم، صادرات را تشویق می‌کنیم.

dejpasand.jpeg

وی خطاب به صادرکنندگان اظهارکرد: اگر با وجود تمام مشکلات و سختی هایی که در امسال وجود داشته، صادرات در ۱۱ ماه امسال در حد مدت مشابه حفظ شده است، صادرکنندگان هم اجازه دهند تا با بازگشت ارز حاصل از صادرات طعم شیرین صادرات حفظ شود.

وزیر امور اقتصاد و دارایی بیان کرد: از ۴۰ میلیارد دلار صادرات انجام شده تاکنون ۸ میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات به کشور بازگشته است که ۶ و نیم میلیارد دلار آن مربوط به فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها بوده است.

دژپسند با بیان اینکه تصمیمات راجع به ارز، صادرات و واردات محصول یک هیات ۵ نفره است، گفت: این هیات متشکل از رئیس بانک مرکزی ، وزیر صمت، وزیر نفت، وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه است و ابلاغ دستورالعمل توسط بانک مرکزی انجام می‌شود و در این جلسات سعی شده رعایت صادر‌کننده انجام شود.

وی افزود: صادرکنندگانی که ارز حاصل از صادرات را برگردانند، به میزان برگشت ارز حاصل از صادرات از مشوق‌های ویژه برخوردار می‌شوند.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها