|
کدخبر: 46047

۱۰ خبر خوش اقتصادی امروز (۳۰بهمن)

در این بسته خبری مهم‌ترین اخبار خوب اقتصادی سه‌شنبه، سی‌ام بهمن‌ماه را بررسی می‌کنیم.

گسترش‌نیوز: ما هر روز در این بسته خبری، مهم‌ترین اخبار مثبت حوزه اقتصادی را مرور می‌کنیم. با ما همراه باشید:

baste-eghtesadi.jpg

شاخص ۶۸۲ پله پرید

شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در معاملات ۳۰ روز بهمن ماه با رشد بیش از ۶۸۲ واحدی به پله ۱۵۷ هزار و ۳۸۷ واحدی رسید. ماد‌های پربیننده معاملات امروز بانک ملت، بانک تجارت، سایپا، بانک صادرات ایران با روند مثبت به کار خود پایان داد. شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با رشد بیش از ۱۸ واحدی به پله ۱۹۶۵ واحدی رسید.

فراهم شدن مقدمات پیوستن ایران به اتحادیه اوراسیا

وزیر نیرو اعلام کرد که علی‌رغم تحریم و محدودیت‌هایی که علیه اقتصاد ایران به وجود آمده، مقدمات لازم برای پیوستن به اتحادیه اوراسیا فراهم شده است. اتحادیه اقتصادی اوراسیا، یک اتحادیه اقتصادی است که اعضای آن بیشتر کشورهای شمال منطقه اوراسیا ، در شرق اروپا هستند.

ترخیص ماهانه یک میلیارد دلار کالای اساسی از گمرک

رئیس‌کل گمرک ایران از افزایش ۲ درصدی ترخیص کالای اساسی در ۱۰ ماه امسال خبر داد و گفت: در این مدت به‌طور میانگین ارزش دلاری کالاهای اساسی ترخیص شده از گمرکات کشور ماهانه یک میلیارد دلار بوده است. وی اظهار کرد: ترخیص ۲۵ قلم کالاهای اساسی از گمرکات کشور در این مدت ۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

عرضه ۳۰هزار تن مرغ تنظیم بازاری از هفته آینده

یک مقام آگاه در وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: برای متعادل‌سازی بازار گوشت مرغ، هفته آینده ۳۰ هزار تن از این محصول با نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به بازار عرضه می‌شود.

عرضه مرغ و گوشت تنظیم بازاری تا پایان تعطیلات نوروزی

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از افزایش حدود ۲۵ درصدی واردات نهادهای تولید شامل ذرت، کنسانتره سویا و جو در امسال خبر داد و گفت: توزیع گوشت مرغ و گوشت قرمز تنظیم بازاری گرم و منجمد تا پایان تعطیلات نوروزی با نرخ مصوب ادامه خواهد داشت که در این میان، تنها گوشت منجمد گوساله در قالب محصول تنظیم بازاری در گروه‌های هدف توزیع می‌شود.

خرید یک‌صد میلیون دلاری کره جنوبی از ایران

گمرک کره جنوبی اعلام کرد که شرکت‌های این کشور بعد از پنج ماه توقف خرید نفت از ایران، تنها در ماه ژانویه (۱۱ دی تا ۱۱بهمن امسال) به ارزش بیش از یک‌صد میلیون دلار از ایران نفت خام وارد کرده‌اند.

ایجاد ۳۳ هزار موقعیت شغلی در حوزه صنعت، معدن و تجارت

وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که در سه ماه منتهی به بهمن‌ماه امسال ظرفیت اشتغال ۳۳ هزار و ۲۸۵ نفر در حوزه‌های صنعت، معدن و تولید نرم‌افزار ایجاد شده است.

برخورد مجلس با مسببین گرانی خودرو

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت که مجلس به موضوع گرانی خودرو ورود می‌کند و با مسببین این گرانی برخورد خواهد کرد.

ورود فناوری‌های نو به کشاورزی ایران

تهیه نقشه راه زیست‌فناوری در سه مرحله مطالعه و شناخت وضع موجود زیست‌فناوری کشاورزی در ایران و جهان، تهیه نقشه راه فنـاورانه محصـولات و در زیست‌فناوری کشـاورزی و تهیه برنامه ملی توسعه فناوری‌ها و محصولات زیستی در حوزه کشاورزی به بخش خصوصی واگذار شد.

امکان تردد نفتکش‌ها علی‌رغم تحریم‌ها

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ناوگان ملی متشکل از کشتیرانی و ملی نفت‌کش قادر هستند در شرایط تحریمی همچنان با نام و پرچم ایران در آب‌های آزاد جهان به فعالیت ادامه دهند

منابع: ایرنا، ایسنا، اقتصادآنلاین، فارس، مهر، میزان.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها