|
کدخبر: 46013

«گسترش‌نیوز» بررسی می‌کند:

چه خبر از عرضه گوشت تنظیم بازار؟

در پی کمبود گوشت قرمز در بازار و تصمیم دولت برای عرضه اینترنتی گوشت قرمز از طریق چند سایت منتخب، با رسیدن موعد عرضه اینترنتی گوشت قرمز در ۲۵ بهمن‌ماه، خبرهایی از عدم واگذاری گوشت به این فروشگاه‌ها برای فروش به گوش رسید. خبرهایی که مسئولان در رد یا تأیید آن به سکوت اکتفا کردند و با گذشت ۵ روز از موعد عرضه اینترنتی گوشت تنظیم بازار هنوز پاسخی از مسئولان ذی‌ربط به مردم اعلام نشده است.

در این‌باره مدیر تأمین مجموعه به‌روزرسان، به‌عنوان یکی از سایت‌های منتخب عرضه و فروش گوشت قرمز تنظیم بازار، به خبرنگار گسترش‌نیوز گفت: قبل از اینکه در اخبار سراسری وعده عرضه گوشت تنظیم بازار به‌صورت اینترنتی داده شود، به‌صورت پایلوت عرضه و فروش گوشت تنظیم بازار در سایت به‌روزرسان انجام می‌شد.

gooshtvaredati.jpg

شراره کریمی ادامه داد: مردم تا قبل از اعلام عرضه اینترنتی گوشت قرمز در اخبار سراسری، با این موضوع آشنایی زیادی نداشتند و تعداد محدودی با این شیوه گوشت خریداری می‌کردند اما زمانی‌که توزیع اینترنتی گوشت تنظیم بازار در اخبار اعلام شد به‌یک‌باره با خیل عظیمی از مردم مواجه شدیم درحالی‌که سهمیه محدودی برای عرضه در اختیار داشتیم. با اعلام این خبر، سهمیه‌ای که تا ۲ اسفندماه داشتیم به‌طور کامل فروش رفت.

کریمی با تأکید بر اینکه علی‌رغم نامه‌نگاری‌های متعدد به سازمان پشتیبانی امور دام و وزارت صمت هنوز هیچ سهمیه‌ جدیدی از طرف شرکت پشتیبانی امور دام برای فروش اینترنتی به این مجموعه اعلام نشده، گفت: طبق سفارشاتی که از قبل گرفته‌ایم به کلیه تعهدات خود تا ۲ اسفند پایبندیم ولی برای بعد از ۲ اسفند، با توجه به اینکه هیچ سهمیه‌ای از سوی این سازمان به ما داده نشده است، ثبت سفارشی صورت نمی‌گیرد.

شراره کریمی با اشاره به استقبال چشمگیر و انبوه مردم از گوشت تنظیم بازار گفت: حجم تقاضا از جانب مردم برای خرید گوشت تنظیم بازار به حدی زیاده بوده که در این مدت همکاران ما برای توزیع این گوشت‌ها تا ساعت ۲و ۳ بامداد مشغول کار و فعالیت هستند. البته ما تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که بتوانیم پاسخگوی نیاز مردم تهران باشیم.

کریمی با اشاره به اینکه تمامی خودروهایی که برای حمل گوشت گرم و منجمد استفاده می‌شوند مجهز به یخچال هستند گفت: به جز گوشت‌های تنظیم بازار حدود ۴ هزار قلم کالا در سامانه به‌روزرسان به فروش می‌رسد که کالاهای مختلفی اعم از محصولات لبنی، میوه و سبزی است که آنها را مستقیماً با خودروهای یخچال‌دار از تولیدکننده‌ها تحویل می‌گیریم و به مصرف‌کننده نهایی می‌رسانیم. مدیر تأمین مجموعه به‌روزرسان در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه هیچ‌گونه دپو و انبار گوشت در طرح تنظیم بازار در این فروشگاه اینترنتی صورت نگرفته و گوشت قرمز روزانه تهیه می‌شود، گفت: شرکت پشتیبانی امور دام از ما، روزانه آمار سفارشات را می‌گیرد و این شرکت روز بعد سفارشات ما را تأمین می‌کنند. ما سفارشات را از شرکت پشتیبانی امور دام با خودروهای یخچال‌دار تحویل می‌گیریم و به‌دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسانیم.

کریمی با تأکید بر اینکه مجموعه به‌روز رسان هیچ دخل و تصرفی در تأمین گوشت‌های تنظیم‌ بازار ندارد گفت: وظیفه تضمین کیفیت و تعیین تاریخ انقضای این گوشت‌ها کاملاً به شرکت پشتیبانی امور دام مربوط است و ما دخل و تصرفی در آن نداریم و وظیفه ما تنها حمل‌ونقل این گوشت به‌صورت روزانه از شرکت پشتیبانی امور دام به‌دست مصرف‌کنندگان نهایی است.

وی درباره فروش گوشت گوسفند در طرح تنظیم بازار گفت: بعد از بحران فعلی تنها دو بار گوشت گوسفند گرم در طرح تنظیم بازار عرضه شد که حجم آن محدود بود و به‌سرعت به فروش رفت اما ادامه طرح عرضه گوشت تنظیم بازار با گوشت گوساله منجمد برزیلی ادامه یافت.

مدیر تأمین مجموعه به‌روزرسان در پاسخ به اینکه کیفیت گوشت‌ تنظیم بازار مطلوب است گفت: حجم بالای تقاضا برای خرید گوشت گوساله تنظیم بازار نشان از کیفیت قابل قبول این گوشت‌ها دارد.

کریمی در بخش انتهایی سخنان خود تأکید کرد: ما محصولات خود از جمله گوشت تنظیم بازار را به صورت روزانه از شرکت پشتیبانی امور دام تهیه می‌کنیم تا محصولات با کیفیت بالا به‌دست مشتریان برسد و همکاران ما از هیچ تلاشی برای این امر مهم فروگذار نمی‌کنند بنابراین مردم نباید هیچ نگرانی از بابت کیفیت گوشت‌هایی خریداری‌شده خود داشته باشند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها