|
کدخبر: 45942

آموزش نیروی انسانی، مقدمه توسعه پایدار

امیر کشانی گفت: در هر سال بیش از یکصد دوره آموزشی در بخش‌های مختلف اقتصادی کشور در اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان اصفهان برگزار کرده‌ایم.

گسترش‌نیوز : مهندس امیر کشانی در نخستین جلسه دوره آموزشی رئیس دفتری مرکز توسعه سرمایه انسانی اتاق بازرگانی اصفهان (متسا) که با حضور رئیس مرکز، اعضاء کمیته علمی و پذیرفته شدگان دوره برگزارشد، از توسعه دانش و مهارت به عنوان مقدمه و مبنای آموزش‌های متسا نام برد.

معاون امور جوانان اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان اصفهان که ریاست مرکز توسعه سرمایه انسانی اتاق بازرگانی اصفهان را نیز به عهده دارد، هدف از راه‌اندازی این مرکز را تربیت نیروی انسانی کارآمد مورد نیاز واحدهای صنعتی عنوان کرد و گفت: در حالیکه بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی موفق به پیداکردن شغل مناسبی نمی‌شوند، در مواردی نیزبسیاری از فعالان اقتصادی در تامین نیروی انسانی کارآمد مورد نیاز واحدهای صنعتی خود با مشکلاتی روبه‌رو هستند و بر اساس این نیاز، مرکز توسعه سرمایه انسانی اتاق بازرگانی اصفهان راه‌اندازی وافرادی که این دوره‌ها را پشت سر خواهند گذاشت به عنوان یک نیروی متخصص و توانمند به واحدهای صنعتی و تولیدی معرفی خواهند شد.

رئیس کمیسیون آموزش، پژوهش و توانمندسازی اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه اتاق اصفهان در چهارسال گذشته حایز رتبه اول آموزش

در بین اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور شده و بیش از صد دوره آموزشی را در طول یکسال برگزار نموده است، گفت: این در حالی است که مرکز آموزش اتاق بازرگانی وین بیش از ۲۰ هزار دوره در طول یکسال برگزار نموده و ٧٠ درصد بودجه اتاق پاریس دربخش آموزش مصرف می‌شود و هنوز راه زیادی در پیش رو داریم.

رئیس شورای‌عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان افزود: دوره طراحی شده در مرکز توسعه سرمایه انسانی اتاق بازرگانی اصفهان با بررسی مدل‌های انجام شده در اتاق‌های وین و استانبول و در نهایت بومی‌سازی آنها طراحی شده و استعداد و علاقمندی از مهم‌ترین شاخص‌های گزینش افراد می‌باشد.

کشانی نیاز مبرم صاحبان تجارت و صنعت به رئیس دفتری توانمند را مهم‌ترین دلیل طراحی دوره رئیس دفتری بیان نمود. وی تربیت مدیر نگهداری و تعمیرات، مدیرمنابع انسانی و... را از دیگر دوره‌های در دست طراحی توسط متسا معرفی کرد.

در ادامه علی سلیمانی، دبیرشورای راهبردی متسا نیز با بیان اینکه فرآیند راه انداری متسا از سال ۹۴ آغاز شد، گفت: برنامه‌های عملیاتی و آیین آغاز به کار این مرکز آذرماه امسال انجام شده و دوره آموزشی رئیس دفتری نیز از اول اسفندماه شروع خواهد شد. وی ایجاد و ارتقاء مهارت‌های لازم برای احراز شغل و کسب و کار در افراد متقاضی، توسعه نظام آموزشی با رویکرد آموزش‌های مهارتی و بهبود شیوه‌های پذیرش آموزش گیرندگان، راه‌اندازی و گسترش برنامه‌های مشترک با مراکز آموزشی معتبر خارجی و... را از جمله ساختارهای آموزشی این مرکز عنوان نمود.

سلیمانی همچنین توسعه دانش و مهارت و تغییر نگرش و رفتار را مبنای آموزش‌های مرکز توسعه سرمایه انسانی اتاق بازرگانی اصفهان معرفی کرد.

محمدعلی نادی، عضو کمیته علمی متسا و مشاور کمیسیون آموزش نیزمتوقف ساختن آموزش‌های جسته گریخته و بدون هدف را از جمله اقدامات کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی اصفهان بیان و تصریح کرد: بخشی از آموزش‌های متسا نظری و بخش دیگر آن کاربردی و عملیاتی بوده و قسمتی از آن در فضای شبه کلاسی اما با روش‌های متفاوت انجام شده و در مرحله بعد افراد فرآیند کارورزی را تجربه می‌نمایند.

گفتنی است آموزش مهارت‌های سخت افزاری و نرم افزاری، مهارت‌های زبان انگلیسی، شناخت اصول و مفاهیم سازمانی، مهرات‌های ارتباطی، مهارت‌های مکاتبات اداری و بایگانی و مدیریت دفتراز سرفصل‌های مصوب دوره رئیس دفتری می‌باشد.

ارسال نظر