|
کدخبر: 45902

هند به خرید نفت از ونزوئلا ادامه می‌دهد

یک مقام هندی تأکید کرد در زمینه ادامه خرید نفت از ونزوئلا، هند تنها توجیه اقتصادی آن را مد نظر قرار خواهد داد و فشارهای خارجی اثر‌گذار نیستند.

گسترش نیوز - یک مقام دولتی هند گفت این کشور برای خرید نفت از ونزوئلا، تنها توجیه اقتصادی خرید از این کشور را مورد توجه قرار خواهد داد.

hend.jpg

اخیرا یک مقام بلند پایه امریکایی نسبت به ادامه خرید نفت ونزوئلا به کشورهای مشتری این کشور امریکای لاتین هشدار داده است.

اخیرا مانوئیل کوئودو، وزیر نفت ونزوئلا، در سفر غیرمنتظره به هند گفت که این کشور تمایل دارد تا نفت بیشتری به هند بفروشد.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، پس از سفر وزیر نفت ونزوئلا به شرکت‌ها و کشورها نسبت به خرید نفت ونزوئلا هشدار داد.

این مقام امریکایی طی توئیتی که آدرس مقاله بلومبرگ درباره مذاکرات نفتی هند و ونزوئلا به آن الصاق شده بود نوشت" شرکت‌ها و کشورهایی که از فروش نفت ونزوئلا توسط مادورو حمایت می‌کنند، فراموش نخواهند شد.

راویش کومار، سخنگوی وزارت امور خارجه هند، گفت: ونزوئلا عضو اوپک و GECF است و ما نظام مبادله کالا به کالا با این کشور نداریم. تنها ملاحظات اقتصادی و مسائل مرتبط تعیین‌کننده ارزش مبادلات تجاری ما با هر کشور دیگری است.

در اوایل شدت گرفتن بحران سیاسی در ونزوئلا که حدود یک ماه پیش شروع شد، رسانه‌های هندی اعلام کردند که دهلی نو همچنان یکی از اصلی‌ترین خریداران نفت این کشور امریکای لاتین است.

آمارها نشان می‌دهد هند با واردات روزانه ۴۰۰ هزار بشکه نفت یکی از خریداران اصلی نفت ونزوئلاست که بزرگترین دارنده ذخایر نفت جهان محسوب می‌شود.

منبع: آخرین خبر

ارسال نظر