|
کدخبر: 45752

قیمت نفت در سال جاری به ۷۰ دلارمی رسد

کرسنت پیش‌بینی کرده است که نرخ نفت در امسال به ارقامی در حدود ۷۰ دلار در هر بشکه برسد.

گسترش نیوز ، با وجود ثبت نتایج بی‌نظیر عملکرد بیشتر اقتصادهای نفتی در جهان در طول سال گذشته، اما این نتایج باید در سطح گذشته مورد ارزیابی قرار گیرد و بررسی این آمار هرگز مورد اتکا نخواهد بود، مگر آنکه بیاییم این نتایج را با فشارها و یا حمایت‌هایی که از سطح بین‌الملل وجود داشت، مورد بررسی قرار دهیم.

naft-kahesh.jpg

گزارش هفتگی شرکت نفت الهلال ( کرسنت) اشاره می‌کند که بخش‌های اقتصاد غیر نفتی نرخ‌های رشد مثبت را نشان دادند که این آمار نشان دهنده کارا بودن برنامه‌های توسعه‌ای و انگیزه برای اجرای این برنامه‌ها است که در حال اجرا هستند.

این گزارش اضافه کرد، شاخص‌های عملکرد اقتصادی تولید‌کنندگان نفت و گاز در منطقه در پایان سال گذشته نشان دهنده افزایش چشم‌انداز مثبت نرخ رشد است که می‌تواند در این سال به‌دست آید، که انتظار می‌رود در بخش‌های نفتی بیش از ۵ درصد باشد و همچنین، با نرخ ۳.۷ درصد برای بخش‌های غیر نفتی در اقتصاد امارات متحده عربی باشد.

اما در عربستان، با توجه به بهبود در امور مالی دولتی و انتظارات مثبتی که در این کشور برای افزایش نرخ نفت وجود دارد، در پایان امسال نرخ رشد بخش غیر نفتی به ۴.۶ درصد خواهد رسید.

این گزارش با اشاره به همبستگی قوی بین عملکرد غیر نفتی و عملکرد بخش نفت تاکید می‌کند، عملکرد بخش غیر نفتی و نرخ رشد آن، نتیجه مستقیم عملکرد بهبود یافته و نتایج بخش نفت و افزایش نرخ نفت خواهد بود.

کرسنت پیش‌بینی کرده است که نرخ نفت در امسال به رقم حدود ۷۰ دلار در هر بشکه برسد که در این صورت می‌توان از آن برای افزایش تولیدات غیر نفتی و ایجاد ارزش افزوده بیشتر بهره‌مند شد که این موضوع نیز باز می‌گردد به سیاست‌هایی که از سوی کشورهای تولید‌کننده نفت چیده است.

منبع: فارس

ارسال نظر