|
کدخبر: 45586

۲ مشکل عمده تجارت ایران و روسیه

رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه با انتقاد از ممنوعیت‌های بی‌رویه و بدون ارزیابی در صادرات گفت: نقل و انتقالات مالی و حمل‌ونقل ۲ مشکل عمده تجارت بین ایران و روسیه است

گسترش نیوز ، هادی تیزهوش تابان در مورد وضعیت تجاری ایران و روسیه گفت: با توجه به دیدار رئیس کل گمرک ایران و رئیس گمرک فدرال روسیه مباحثی درباره تسهیل روابط گمرکی و تجاری میان دو کشور مطرح شد که در صورت تحقق می‌تواند تاثیر مثبتی بین تجارت دو کشور داشته باشد.

iran_95047.jpg

رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه افزود: در این دیدار در مورد کریدور سبز گمرکی، تبادل ارزشی کالا و پذیرش فرم الکترونیکی گواهی مبدا تصمیماتی اتخاذ شده که هر کدام از این مسائل به نوبه خود در روند تجاری بین دو کشور موثر است.

وی با اشاره به مشکلات حمل‌ونقل و نقل و نقل و انتقالات مالی بین دو کشور گفت: با توجه به ممنوعیت‌های بی‌رویه و بدون ارزیابی در صادرات کالا نمی‌توان امیدوار بود که روند صادرات ایران به روسیه مانند سال ۲۰۱۸ باشد.

براساس اعلام سازمان توسعه تجارت رایزن بازرگانی ایران در روسیه از رشد ۳۶ درصدی صادرات ایران به روسیه در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: حجم مبادلات تجاری ایران و روسیه نیز در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال قبل ۲ درصد رشد داشته و به ۱ میلیارد و ۷۴۰ میلیون دلار رسیده است.

وی بیان کرد: رقم صادرات ایران به روسیه در سال ۲۰۱۸ به ارزش۵۳۳ میلیون دلار رسید، در حالی که در سال ۲۰۱۷ این رقم ۳۹۲ میلیون دلار برآورد شده بود.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها