|
کدخبر: 45568

۱۰ خبر خوش اقتصادی امروز (۲۳بهمن)

در این بسته خبری مهم‌ترین اخبار خوب اقتصادی سه‌شنبه، بیست‌وسوم بهمن‌ماه را بررسی می‌کنیم.

گسترش نیوز: ما هر روز در این بسته خبری، مهم‌ترین اخبار مثبت حوزه اقتصادی را مرور می‌کنیم. با ما همراه باشید:

baste-eghtesadi.jpg

کاهش ۱۱ درصدی بدهی‌های خارجی ایران

در پایان آذر ۹۷ حجم بدهی‌های خارجی ایران، ۱۱ درصد کاهش یافت. مقایسه شاخص نسبت بدهی خارجی ایران به تولید ناخالص داخلی با سایر کشورها نشان‌دهنده آن است که ایران در زمره کشورهایی با کمترین میزان بدهی خارجی قرار دارد.

جلسه وزرای دارایی اروپا در مورد ایران

قرار است در جلسه امروز وزرای دارایی ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا در بروکسل، برنامه این اتحادیه در خصوص دور زدن تحریم‌های امریکا بر ضد ایران و مکانیزم مالی ویژه مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

تأمین ۸۲ درصد نیاز غذایی کشور با تولیدات داخلی

معاون وزیر جهاد گفت: در سال ۹۲ حدود ۵۴ درصد از انرژی غذایی مورد نیاز مردم از تولید داخلی تأمین می‌شد که این میزان درحال‌حاضر به ۸۲ درصد افزایش‌یافته و به وضعیت پایدار رسیده است.

صادرات سالانه یک میلیارد دلار قیر به هند و کره‌جنوبی

یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت از صادرات سالانه یک میلیارد دلار قیر به کشورهای قطر، هند، کره جنوبی و مالزی خبر داد.

کشتی‌های ایرانی برای تردد در آب‌های بین‌المللی هیچ مشکلی ندارند

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با وجود اینکه درگیر تحریم‌های ظالمانه و جنگ اقتصادی تمام‌عیار هستیم، اما کشتی‌های ایران از نظر بیمه، کلاس بندری و تردد در آب‌های بین‌المللی هیچ مشکلی ندارند.

پذیرش روزانه ۴۵۰ دستگاه کامیون در مرز ایران و ترکیه

با توجه به افزایش حجم مبادلات تجاری بین کشور ایران و ترکیه و به‌تبع آن افزایش خروج محموله‌های تجاری از مرز بازرگان توافق شد که روزانه هر دو طرف نسبت به پذیرش ٤٥٠ دستگاه کامیون اقدام کنند تا از طولانی شدن صف در پشت درب‌های گمرک جلوگیری شود.

۱۷ خودروی سواری ۴ ستاره گرفتند

بر اساس گزارش ارزشیابی ملی خودروهای ساخت داخل، پرستاره مای رده‌های کیفی در دی‌ماه امسال مشخص شدند و ۱۷ خودروی سواری ۴ ستاره کیفی گرفتند.

امشب نخستین محموله دام رومانیایی وارد کشور می‌شود

رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام و رئیس شورای تأمین دام کشور گفت: نخستین محموله دام زنده امشب از طریق حمل‌ونقل هوایی وارد کشور خواهد شد که مستقیم به کشتارگاه‌های تعبیه‌شده در تهران منتقل می‌شود. وی افزود: این دام زنده پس از کشتار در کشتارگاه‌ها، به‌صورت توزیع دولتی بین توزیع‌کنندگان موجود در سطح تهران تقسیم خواهد شد. ازآنجایی‌که تأمین به‌صورت گسترده انجام می‌شود کمبودی نخواهیم داشت و در توزیع آن به مشکل بر نخواهیم خورد.

توقیف کشتی‌های ماهیگیری چینی در آب‌های ایران

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: کشتی‌های ماهیگیری چینی که از فاصله۱۰ مایلی ساحلی و ۲۰۰ متری عمق دریا اقدام به ماهیگیری کنند توقیف خواهند شد.

پرداخت ۹۵ درصد مطالبات فرهنگیان تا پایان امسال

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش از پرداخت ۹۵ درصد از مطالبات فرهنگیان تا پایان امسال خبر داد.

منابع: خبرآنلاین، ایرنا، ایسنا، ایلنا، اقتصادآنلاین، مهر، فارس، شاتا.

ارسال نظر