|
کدخبر: 45517

۱۱ راهبرد‌ تداوم ثبات در اقتصاد کشور

رئیس بانک مرکزی ۱۱ راهبرد این بانک برای تداوم ثبات در بازار پولی و ارز، ساماندهی نظام بانکی و کنترل تورم را اعلام کرد.

گسترش نیوز ، عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی ۱۱ راهبرد این بانک برای تداوم ثبات در بازار پولی و ارز، ساماندهی نظام بانکی و کنترل تورم را اعلام کرد.

همتی در یادداشت اینستاگرامی، بابیان اینکه در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در معرض آزمونی دیگر برای حفظ و تداوم آرمان‌های انقلاب قرار داریم و جنگ اقتصادی امروز، تلاش و همت آن روز‌ها را می‌طلبد نوشته است: بنده و همکارانم در بانک مرکزی تلاش می‌کنیم با مدیریت این شرایط وناکام گذاشتن تلاش‌ها برای بی‌ثباتی ارزی، آرامش و ثبات را برای ادامه فعالیت‌های اقتصادی مردم فراهم نماییم.

hematiabnkmarkazi.jpg

رئیس کل بانک مرکزی به راهبرد بانک مرکزی در زمینه کنترل تورم اشاره کرده و نوشته: در زمینه تورم، تمام تلاش بانک مرکزی کاهش تأثیر شوک‌های طرف عرضه بر نرخ اقلام مصرفی مردم است.

پی‌گیری گشایش کانال‌های مالی با کشورها، سامان دهی واردات، ایجاد تحرک در ارائه خدمات لازم مالی به واحد‌های تولیدی و تأمین ارز کالا‌های اساسی از جمله راهبرد‌های دیگر بانک مرکزی است.

همتی همچنین از ساماندهی نظام بانکی خبر داده و افزوده: بانک مرکزی، در مسیر ساماندهی نظام بانکی کشور، در تلاش است تا بانک‌ها بتوانند در خدمت تولید ملی و تدارک سرمایه در گردش بنگاه‌ها باشند. فروش اموال ودارائی‌های مازاد، بهبود ترازنامه، افزایش سرمایه، کاهش بدهی‌های معوق، روان‌سازی ارائه تسهیلات از جمله آن موارد است.

منبع: فارس

ارسال نظر