|
کدخبر: 45457

اتفاقی قابل تامل برای واردات گوشت

بررسی آمارهای تجارت خارجی نشان میدهد، در دی ماه سال جاری در اوج به هم ریختگی بازار حدود ۵ هزار تن گوشت گاو منجمد وارد کشور شده است که این رقم کمتر از نصف واردات ماه پیش از آن بوده است

گسترش نیوز - بر اساس آمارهای گمرک، در 10 نخست سال جاری حدود 89.5 هزار تن گوشت گاو منجمد به ارزش 374 میلیون تن وارد کشور شده است. بر اساس آمارهای گمرک واردات گوشت گاو تا اذر ماه با کاهش 11.4 درصدی همراه شده است.

gooshtghermez.jpg

این در حالی است که آمارهای مربوط به تجارت خارجی در آذرماه نشان میدهد، تا پایان فصل پاییز (آذر ماه) حدود 85 هزارتن گوشت گاو منجمد به ارزش 355 میلیون دلار وارد کشور شده است. بر اساس این آمار واردات گوشت گاو تا آذر ماه با کاهش 2 درصدی مواجه بوده است. به این ترتیب تنها در دی ماه کمتر از 5هزار تن گوشت گاو منجمد به کشور وارد شده است. تا آبان ماه حدود 76 هزارتن گوشت منجمد گاو وارد شده بود که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 8 درصد رشد مثبت داشته است. بر این اساس در آذر ماه 11 هزار تن گوشت گاو به کشور وارد شده است. افت واردات گوشت گاو در ماه دی به کمتر از نصف واردات ماه آذر از آن جهت قابل تامل است که از این ماه شاهد نوسانات گسترده قیمتی در بازار و تشکیل صف های طولانی برای دریافت گوشت تنظیم بازاری بوده ایم.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها