|
کدخبر: 44514

۱۰ خبر خوش اقتصادی امروز (۷بهمن)

در این بسته خبری مهم‌ترین اخبار خوب اقتصادی یک‌‌شنبه، هفتم بهمن‌ماه را بررسی می‌کنیم.

گسترش نیوز: ما هر روز در این بسته خبری، مهم‌ترین اخبار مثبت حوزه اقتصادی را مرور می‌کنیم. با ما همراه باشید:

baste-eghtesadi.jpg

افزایش ۱۳ درصدی صادرات صنعتی

آمار تجاری ارزش و وزن صادرات کالاهای صنعتی در ۹ ماهه امسال به ترتیب ۱۳ و ۶ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشته است. در این میان صادرات بخش صنعت به ترتیب ۴۴.۷ و ۳۶.۵ درصد از کل ارزش و وزن صادرات محصولات غیرنفتی کشور را تشکیل می‌دهد.

واردات هفتگی ۵۰هزار رأس گوسفند زنده

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از واردات هفتگی ۵۰هزار رأس گوسفند زنده برای کاهش نرخ گوشت خبر داد و گفت: به‌زودی با عرضه گوشت آنها به نرخ ۴۰ هزار تومان، شاهد ارزانی گوشت قرمز در بازار خواهیم بود و با افزایش عرضه درصددیم تا مردم کمتر در صف‌های عرضه گوشت تنظیم بازاری بمانند.

صعود ۹ پله‌ای ایران در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان

معاون جذب سرمایه‌گذاری معاونت علمی ریاست جمهوری به رشد ایران از منظر شاخص اقتصاد دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: در پنج سال اخیر در زمینه اقتصاد دانش‌بنیان از رتبه ۲۵ به ۱۶ جهان صعود کردیم.

اعتبار ثبت سفارش کالا ۶ ماهه شد

رئیس‌کل گمرک گفت: مهلت ثبت سفارش کالا از این هفته از سه ماه به شش ماه افزایش خواهد یافت.

تخلیه و بارگیری بالغ بر ۱۰۰ میلیون تن کالا در بنادر کشور

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: امسال بالغ‌بر ۱۰۰ میلیون تن کالا در بنادر تخلیه و بارگیری شده است.

بورس انرژی ایران در مسیر توسعه

رئیس اداره بازرسی، امور اعضاء و نظارت بورس انرژی ایران گفت: ارزش معاملات در رینگ صادراتی بورس انرژی ایران طی سال‌های ۹۲ تا ۹۶ به‌طور متوسط رشد سالانه ۲۰۰ درصدی را تجربه کرده است. وی ادامه داد: هم‌چنین این عدد از ابتدای فروردین‌ماه تا پایان دی‌ماه امسال بالغ‌بر ۳۴ هزار میلیارد ریال بوده است که در مقایسه با کل ارزش معاملات رینگ بین‌الملل در سال گذشته حکایت از رشد ۱۱۲ درصدی دارد.

ریسک سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان به صفر رسید

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بابیان اینکه ریسک سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان تقریباً به صفر رسیده است گفت: ۱۲۰ خدمت برای کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان تعریف شده است.

دستیابی به رکورد جابه‌جایی ۳۵ میلیارد تن کیلومتر تا پایان امسال

مدیرعامل راه‌آهن از ثبت رکورد جابه‌جایی ۳۵ میلیارد تن کیلومتر تا پایان امسال خبر داد و گفت: این رکورد در حالی ثبت می‌شود که سال ۹۲ تنها ۲۲ میلیارد تن کیلومتر از طریق خطوط ریلی جابه‌جایی صورت می‌گرفت. معاون وزیر راه و شهرسازی از تکمیل ساخت خطوط ملایر -کرمانشاه، تهران- همدان، قزوین- رشت و میانه- تبریز خبر داد.

زمین‌های دولتی در بخش مسکن استفاده می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بنا به دستور رئیس‌جمهوری، تمام زمین‌های دولتی در اختیار استانداران قرار گرفته است تا در بخش مسکن برای آنها برنامه‌ریزی شود.

تسهیل فرآیند ترخیص مواد اولیه واحدهای تولیدی از گمرک

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از رفع مشکلات بنگاه‌های تولیدی در امور گمرکی خبر داد و گفت: وزارت صمت با اخذ تایید گمرک به‌زودی طی توافق با وزارت بهداشت، سازمان استاندارد، وزارت اقتصاد و سایر دستگاه‌های مرتبط با کاهش بروکراسی اداری، فرآیند ترخیص کالا از گمرکات اجرایی را تسهیل خواهد کرد.

منابع: ایرنا، ایسنا، ایلنا، تسنیم، فارس، اقتصادآنلاین، میزان.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها