|
کدخبر: 43797

۱۰خبر برتر اقتصادی در هفته‌ای که گذشت (هفته چهارم دی)

در این بسته خبری مهم‌ترین اخبار خوب اقتصادی هفته چهارم دی ماه را بررسی می‌کنیم.

گسترش نیوز: ما هر پنجشنبه در این بسته خبری، مهم‌ترین اخبار مثبت حوزه اقتصادی در طول هفته را مرور می‌کنیم. با ما همراه باشید:

akhbar-eghtesadi.jpg

سکه در مرز ۴ میلیون تومان ایستاد

بازار سکه و طلا در ابتدای هفته با نرخ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نرخ سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در به سه میلیون و ۹۱۲ هزار تومان و سکه طرح قدیم با قیمتی معادل سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دادوستد شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۳۵۸ هزار و ۲۷۹ تومان نرخ داشت. روز چهارشنبه ۲۶ دی ماه در بازار آزاد نرخ انواع سکه و طلا نسبت به روز سه‌شنبه افزایش داشت؛ بر همین اساس در بازار تهران سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در نرخ ۳ میلیون و ۹۱۵ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با نرخ ۳ میلیون و ۷۹۳ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸عیار هم ۳۵۸ هزار و ۵۴۰ تومان ارزش‌گذاری شد.

احتمال تمدید معافیت‌های نفتی ایران از سوی امریکا

تارنمای امریکایی ' سی ان بی‌سی ' در گزارشی از احتمال تمدید معافیت‌های نفتی ایران از سوی امریکا خبر داد.

برایان هوک، نماینده ویژه امریکا در امور ایران، اخیراً با سؤال خبرنگار سی ان بی‌سی در این رابطه که آیا دولت ترامپ معافیت‌های نفتی را برای ایران تمدید می‌کند یا خیر، مواجه شد و در پاسخ گفت: هنوز نمی‌توانم جواب این سؤال را بدهم.

تلاش روسیه و اتحادیه اروپا برای حفظ مناسبات اقتصادی با ایران

نخست‌وزیر روسیه پیش‌بینی کرد که روند جهانی کنار گذاشتن دلار با شتاب بیشتری صورت گیرد.

مدودوف گفت: روسیه و اتحادیه اروپا به بحث و تبادل نظر با یکدیگر در خصوص حفظ مناسبات اقتصادی خود با ایران پس از خروج امریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم‌ها علیه این کشور ادامه می‌دهند. به دلیل افزایش ریسک‌های سیاسی و ارزی دلار، کمیسیون اروپا بسته‌ای از اقدامات لازم برای توسعه استفاده از یورو در صنایع استراتژیک را تهیه کرده است.

ترخیص شبانه‌روزی کالا‌های اساسی از گمرک

مدیر روابط عمومی گمرک جمهوری اسلامی ایران در خصوص ترخیص کالا‌های اساسی گفت: با توجه به پایش لحظه‌ای مرکز واردات گمرک و شبانه‌روزی شدن ترخیص کالا‌های اساسی و همچنین نظارت رئیس‌کل گمرک ایران و امور گمرکی ایشان هیچ‌گونه مشکل گمرکی گزارش نشده است.

واردات تا سقف ۳۰۰ میلیون دلار: معاف از انتقال ارز

بر اساس مصوبه هیات‌وزیران، ثبت سفارش و واردات مواد اولیه، قطعات و ملزومات ضروری خطوط تولید تا سقف ۳۰۰ میلیون دلار، بدون انتقال ارز برای تسهیل در فرآیند تولید داخلی تا پایان سال ١٣٩٨ مجاز اعلام شد.

تأمین نیازهای ارزی با قدرت و جدیت

رئیس‌کل بانک مرکزی در نشستی با اقتصاددانان گفت: بانک مرکزی نیازهای ارزی مردم و فعالان اقتصادی را با قدرت تأمین می‌کند.

همتی با تأکید بر اینکه ثبات نسبی در بازار حاکم است گفت: بانک مرکزی با قدرت نیازهای واقعی مردم و فعالان اقتصادی را تأمین می‌کند. رئیس‌کل بانک مرکزی عنوان کرد: بر اساس اقدامات انجام‌شده، روند تأمین و صدور حواله‌های ارزی از طریق کشورهای مختلف بسط یافته است.

کمبودی در توزیع اقلام اساسی وجود ندارد

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: با توجه به ذخیره مناسب اقلام اساسی در انبارها، هیچ‌گونه کمبودی در توزیع وجود ندارد.

محمد آقاطاهر رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: هم‌اکنون نرخ کالا‌های دیگر همچون قند، شکر و حبوبات نه‌تنها نسبت به قبل افزایش نداشته، بلکه تا حدودی در بازار کاهش یافته است. رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تصریح کرد: با توجه به ذخایر مناسب کالا‌های اساسی، پیش‌بینی می‌شود بازار شب عید همچنان در رکود و آرامش به سر خواهد برد.

ورود هفتگی ۵هزارتن دام زنده از ۲۹ دی

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: قرار است از هفته آینده هفته‌ای ۵ هزار تن دام زنده کوچک از طریق فرودگاه پیام وارد کشور شده و ۲۴ ساعت بعد کشتار و توزیع شود.

انتشار آگهی استخدام ۵ هزار کارمند جدید دولت در هفته آینده

رئیس سازمان اداری و استخدامی از انتشار اطلاعیه برای به‌کارگیری ۵ هزار کارمند جدید دولت در هفته آینده خبر داد و گفت: همچنین در طی ۵۵ سال گذشته ۱۴۰ هزار نفر استخدام شدند.

ساخت ۶۰ هزار واحد مسکونی برای اقشار کم‌درآمد

وزیر راه و شهرسازی گفت: برنامه‌ریزی برای ساخت ۶۰ هزار واحد مسکونی برای اقشار متوسط و کم‌درآمد جامعه در ۲۲ شهر جدید آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به وضعیت مسکن مهر در شهرهای جدید نیز اظهار کرد: سهمیه مسکن مهر شهرهای جدید ۴۰۰ هزار و ۹۳۸ واحد بود که تاکنون ۳۹۸هزار ۵۵۴واحد آن به پایان رسیده است.

منابع: بسته‌های خبرهای خوش اقتصادی گسترش‌نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها