|
کدخبر: 43514

۱۰ خبر خوش اقتصادی امروز(۲۳دی)

در این بسته خبری مهم‌ترین اخبار خوب اقتصادی چهار‌شنبه، ۲۳ دی ماه را بررسی می‌کنیم.

گسترش نیوز: ما هر روز در این بسته خبری، مهم‌ترین اخبار مثبت حوزه اقتصادی را مرور می‌کنیم. با ما همراه باشید:

baste-eghtesadi.jpg

تخصیص وام ۱۱ هزار میلیارد تومانی به قطعه‎سازان

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان گفت: از مبلغ ۱۵ هزارمیلیارد تومان تسهیلات بانک مرکزی ۱۱ هزار میلیارد تومان به صنعت قطعه‌سازی تخصیص می‌یابد.

آغاز مجدد فعالیت قطارهای پرسرعت از چهارشنبه

درحالی‌که فروش بلیت قطارهای پرسرعت از پانزدهم دی‌ماه امسال متوقف شده بود، دوباره فروش بلیت این قطارها (ترنست) از امروز، یکشنبه آغاز شد. مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا گفت: در حالی که از دو ماه قبل نسبت به توقف فروش بلیت قطارهای پرسرعت از پانزدهم دی‌ماه امسال هشدار داده بودیم، پس از یک هفته توقف فروش بلیت، دوباره بلیت‌فروشی‌ها از امروز آغاز شده است و از چهارشنبه هفته جاری حرکت قطارها به مقاصد یزد و مشهد از سر گرفته می‌شود.

جزییات عیدی پایان سال کارکنان مشمول قانون کار

تمام کارکنان مشمول قانون کار که طبق تعریف این قانون «کارگر» شناخته می‌شوند، مشمول عیدی و پاداش پایان سال خواهند شد. حداقل دستمزد کارگران برای سال ۹۷ در شورای‌عالی کار یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۲۶۹ تومان تعیین شد، بنابراین عیدی کارگرانی که حقوق پایه آنها به این میزان است، ۲ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۵۳۸ تومان خواهد بود که حداقل عیدی پایان امسال است و حداکثر عیدی نیز ۳ میلیون و ۳۳۳ هزار و ۸۰۰ تومان است.

تامین ارز از طریق هند، کره جنوبی و چین شتاب گرفت

رئیس کل بانک مرکزی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: دولت امریکا دور جدیدی از جنگ روانی علیه ملت ایران را آغاز کرده است. شروع و شتاب گرفتن تامین ارز از طریق هند، کره جنوبی، چین و تصمیم به توسعه مبادلات و تجارت با ترکیه، عراق و سایر همسایگان در کنار ذخایر مطلوب و حضور موثر بانک مرکزی در بازار ارز، یکبار دیگر تلاش دولت امریکا برای تاثیرگذاری بر بازار ارز را خنثی خواهد ساخت.

رکورد زنی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی

رقم صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی رکوردی بی‌سابقه از خود به جای گذاشت و معادل ۱۴.۳ درصد ارزش صادرات غیر نفتی کشور شد.

واردات یک میلیون بشکه‌ای نفت توسط هند

دومین پالایشگاه بزرگ هند به لحاظ ظرفیت در ماه‌های فوریه و مارس (بهمن و اسفند) یک میلیون بشکه نفت از ایران وارد می‌کند. درحال‌حاضر هند عنوان بزرگ‌ترین مشتری نفتی ایران پس از چین است و ازجمله کشورهایی است که در دور قبلی تحریم‌های امریکا روابطش را با ایران قطع نکرد و این کشور روابط خود با ایران را تنها محدود به تحریم‌های سازمان ملل متحد کرد.

توقف روند خروج سرمایه از ایران

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: روند خروج سرمایه از کشور تحت تاثیر سیاست‌های بانک مرکزی متوقف شد.

ایران در صف اول آینده اوپک باقی می‌ماند

دبیرکل سازمان صادرکنندگان نفت (اوپک) معتقد است که ایران در صف اول آینده اوپک باقی می‌ماند. بارکیندو با بیان اینکه در ۲ سال گذشته اوپک موفقیت‌های داشته و ایران نقش مهمی در این موفقیت ایفا کرد، اضافه کرد: معتقدم که بهترین روزهای ما همچنان در پیش هستند.

افتتاح ۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی از افتتاح پتروشیمی کاوه و فاز نخست پتروشیمی بوشهر تا پایان امسال خبر داد.

دلار ۴۲۰۰تومان برای کالاهای اساسی در بودجه ۹۸

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ گفت: در خصوص درآمد حاصل از صادرات نفت، با این مبنا که صادرات نفت ما، میانگین ۱.۵ میلیون بشکه در روز و نرخ هر بشکه ۵۴ دلار باشد و تأثیر دلار به ریال برای تهیه کالاهای اساسی ۴۲۰۰ تومان و برای بقیه کالاها ۸۰۰۰ تومان در نظر گرفته شده تا درآمدهای دولت تحقق یابد.

منابع: ایلنا، ایسنا، ایرنا، مهر، میزان، تسنیم، خبرآنلاین، اقتصاد آنلاین، فارس اقتصادی.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها