|
کدخبر: 42593

اختصاصی‌ گسترش‌نیوز:

برنامه جدید شهرداری برای افزایش مصرف ماهی

۷ استان کشور خواهان عرضه ماهی در غرفه‌های فروش آبزیان هستند.

گسترش‌نیوز: به‌ نظر می‌رسد که سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، عزم خود را جرم کرد تا با اجرای برنامه‌های مختلف، سطح سلامت شهروندان تهرانی را ارتقاء دهد. این سازمان که ماه گذشته نمایشگاه محصولات ارگانیک را برپا کرده بود اکنون از برنامه خود برای افزایش سرانه مصرف ماهی سخن می‌گوید.

saiedsaidrad.jpg

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران در جلسه شورای واگذاری حق بهره‌برداری موقت از اماکن عرضه آبزیان که با حضور افشین حبیب زاده، عضو شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، ضمن تاکید بر نظارت دقیق در خصوص واگذاری غرفه‌ها در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار گفت: تمام تلاشمان این است که با حذف واسطه‌ها، ضمن حمایت از تولیدکنندگان، محصولات با کیفیت مطلوب و نرخ مناسب به دست شهروندان برسد.

سیدسعید راد با اشاره به تنوع متقاضیان بهره‌برداری موقت از اماکن عرضه آبزیان از استان‌های مختلف افزود: متقاضیان، علاوه بر استان تهران از استان‌های مازندران، گیلان، گلستان، لرستان، همدان و فارس، تقاضای خود را به ثبت رسانده‌اند.

وی به نقش تغذیه در سلامت شهروندان اشاره کرد و افزود: مصرف ماهی و تازگی آن تاثیر چشمگیری در سلامتی دارد و بخش قابل‌توجهی از متقاضیان بهره‌برداری از اماکن عرضه آبزیان، تقاضای عرضه ماهی زنده و بخش دیگری نیز تقاضای عرضه ماهی صیدشده در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار را دارند.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای موجود، سرانه مصرف ماهی در تهران حتی از میانگین مصرف کشور نیز پایین‌تر است که امیدواریم با ایجاد بسترهای لازم از سوی این سازمان، آمار مصرف ماهی به‌عنوان غذای سلامتی افزایش یابد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها