|
کدخبر: 41682

معاون توسعه روستایی ریاست‌جمهوری در دیدار از جشنواره ارگانیک:

اینجا فرق تغذیه سالم و ناسالم مشخص می‌شود

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در بازدید از «یازدهمین جشنواره ارگانیک نهران» با تاکید بر اینکه تضمین سلامت غذایی شهروندان از طریق محصولات ارگانیک به‌دست می‌آید گفت: استفاده از سموم دفع آفات نباتی و کودهای شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی، امنیت غذایی شهروندان را به مخاطره می‌اندازد و این جشنواره می‌تواند تفاوت‌های تغذیه سالم و ناسالم را برای شهروندان روشن کند.

گسترش‌نیوز: ناصر زرگر با اشاره به فرآیندهای متفاوت کشت محصولات ارگانیک و غیر ارگانیک گفت: جشنواره ارگانیک، علاوه بر عرضه محصولات ارگانیک می‌تواند فرآیند تولید محصولات ارگانیک و استفاده از روش‌های بیولوژیک دفع آفات نظیر استفاده از کفشدوزک‌ها را برای بازدیدکنندگان به نمایش بگذارد تا شهروندان با اختلاف این دو روش کشت و تولید محصول آشنا شوند.

radv.jpg

وی به تاثیر این جشنواره در توانمندسازی روستاها و مناطق محروم اشاره کرد و افزود: همکاری وزارت تعاون با سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران می‌تواند با گسترش تولیدات ارگانیک در مناطق روستایی، علاوه بر افزایش تولید محصول غذایی سالم به رونق اقتصاد مناطق روستایی و محروم نیز کمک کند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست‌جمهوری به نقش پررنگ دولت در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: محصولات ارگانیک، تامین‌کننده امنیت غذایی شهروندان است و با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از اقتصاد کشور دولتی است همکاری نهادهای دولتی با سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار می‌تواند در این حوزه نتایج مطلوبی در پی داشته باشد.

گفتنی است «یازدهمین جشنواره ارگانیک تهران» از بیست و دوم تا سی‌ام آذرماه جاری (شب یلدا) در بوستان گفت‌وگو، آماده پذیرایی از شهروندان است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها