|
کدخبر: 39666

موفقیتی تازه برای گروه صنعتی بارز

تایر 185/65 R 15 P674 OPTIDRIVE بارز بعنوان نخستین و تنها تایر ایرانی، موفق به دریافت E-MARK استاندارد اتحادیه اروپا شده است.

گسترش‌نیوز : در این استاندارد که هر سال سختگیرانه تر می‌شود بر سه ویژگی تایر: ترمز گیری در زمین خیس، مقاوت غلتشی و نویز(صدا) متمرکز است. گروه صنعتی بارز نمونه هایی از این تایر را برای مرکز آزمون تایر در آلمان ارسال کرد و پس از انجام آزمون‌های دقیق و سختگیرانه، استاندارد اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۸ را برای این تایر صادر شد. این تایر سال گذشته نیز به فرانسه ارسال شده بود و در مرکز تست UCERAM این کشور مورد ارزیابی قرار گرفته بود و بر اساس نتایج آن، تنها و نخستین تایر ایرانی است که تاییدیه استفاده در پژو ۳۰۱ را از شرکات پژو فرانسه دریافت کرد.

گروه صنعتی بارز موفق به اخذ گرید B در پنل تامین‌کنندگان جهانی رنو-نیسان شد.

ممیزی ASES رنو پارس در روز ۳۰ مهر ماه امسال در کارخانه کرمان گروه صنعتی بارز برگزار شد و پس از ۶ ماه کار فشرده و با برنامه‌ریزی، موفق به اخذ گرید B در پنل تامین‌کنندگان جهانی رنو-نیسان شد. این ارزیابی بر مبنای استانداردهای جهانی اتحاد رنو - نیسان انجام شده است و این مقایسه، عملاً مابین بیش از ۱۰۰۰ تامین‌کننده این اتحاد صورت می‌گیرد. لذا علاوه بر نفس ارتقاء کیفی سیستم مدیریت کیفیت بارز، قرار گرفتن در پنل تامین‌کنندگان جهانی رنو افتخاری دیگر برای گروه صنعتی بارز است که ما را قادر می‌سازد به صورت تامین‌کننده اصلی (OE) با سایر سایت‌های تولید خودروهای رنو - نیسان همکاری داشته باشیم. ضمنا یادآوری این نکته خالی از لطف نیست که درحال‌حاضر گروه صنعتی بارز بالاترین نمره (۶۷) را در بین بیش از ۱۰ قطعه ساز ایرانی در ارزیابی ASES اخذ کرده است و همانطور که در گزارش ممیزین محترم رنوپارس ذکر شده است، بارز به عنوان یک نمونه در بین سایر تامین‌کنندگان ایرانی معرفی می‌شود.

امضای تفاهمنامه همکاری بین گروه صنعتی بارز و اتحادیه لاستیک و پلاستیک فرانسه

در حاشیه دومین روز از دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست، تفاهمنامه همکاری بین گروه صنعتی بارز و اتحادیه لاستیک و پلاستیک فرانسه به امضا رسید. دونی ویان، رئیس اتحادیه لاستیک و پلاستیک فرانسه با ابراز امیدواری نسبت به توسعه همکاری میان این اتحادیه و گروه صنعتی بارز ادامه داد: با توجه به اهمیت مولفه‌های زیست محیطی، آمادگی داریم به این گروه در بازیافت تایر نیز کمک کنیم. همچنین با توجه به گستردگی فعالیت اتحادیه لاستیک و پلاستیک فرانسه، انتظار داریم امضای این تفاهمنامه زمینه را برای گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های دیگر فراهم کند.

بارز واحد نمونه استاندارد سال ٩٧

مراسم روز جهانی استاندارد با شعار استانداردهای بین‌المللی و چهارمین انقلاب صنعتی برگزار شد. معاون اول رئیس‌جمهوری از مدیرعامل گروه صنعتی بارز در روز جهانی استاندارد تقدیر کرد. جهانگیری گفت: تولید‌کنندگان ما باید با شرایط روز، خود را تطبیق دهند و انتظار ما این است که از جدیدترین فناوری‌های روز دنیا بهره ببرند. همه حاکمیت‌ها خواهان استفاده از استانداردهای منطبق با شرایط روز جهان هستند. یکی از آورده‌های استاندارد کاهش ضایعات و افزایش بهره‌وری خواهد بود.

انتخاب گروه صنعتی بارز به عنوان واحد تولیدی نمونه استاندارد در استان کرمان

به مناسبت روز جهانی استاندارد و روز ملی کیفیت از منتخبین و فعالان عرصه تولید و کیفیت در استان کرمان با حضور علیرضا خاکی‌فیروز رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت استاندارد ایران تجلیل شد. در این آئین از ۷ واحد تولیدی نمونه استاندارد کرمان تجلیل شد و سه واحد تولیدی نیز در این حوزه شایسته تقدیر شناخته شدند.

بارز تنها تولید‌کننده تایرهای SUV در ایران

بارز از سالیان گذشته همواره تلاش کرده است در تولید محصولات جدید و درک نیازهای مصرف‌کننده ایرانی پیشتاز باشد. در سال‌های اخیر ایرانی‌ها تمایل بسیار زیادی به استفاده از خودروهای SUV و کراس اوور از خود نشان داده‌اند. این موضوع باعث شده است تا ما نیز در گروه صنعتی بارز برای پاسخگویی به نیازهای این قشر از مصرف‌کنندگان محصولات جدیدی را تولید و به بازار عرضه کنیم. در همین راستا و در حدود چهار سال پیش ابتدا گروه محصول با طرح رویه Sportech در مرکز تحقیق و توسعه گروه صنعتی بارز طراحی شده و پس از پشت سر گذاشتن مراحل آزمون به بازار عرضه شد. Sportech ابتدا در سایز ۲۲۵/۷۰R۱۶ تولید شد که در سوزوکی گرند ویتارا و وانت کاپرا قابل استفاده است. پس از آن و در طی سال ه از استانداردهای منطبق با شرایط روز جهان هستند. یکی از آورده‌های استاندارد کاهش ضایعات و افزایش بهره‌وری خواهد بود.

انتخاب گروه صنعتی بارز به عنوان واحد تولیدی نمونه استاندارد در استان کرمان

به مناسبت روز جهانی استاندارد و روز ملی کیفیت از منتخبین و فعالان عرصه تولید و کیفیت در استان کرمان با حضور علیرضا خاکی‌فیروز رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت استاندارد ایران تجلیل شد. در این آئین از ۷ واحد تولیدی نمونه استاندارد کرمان تجلیل شد و سه واحد تولیدی نیز در این حوزه شایسته تقدیر شناخته شدند.

بارز تنها تولید‌کننده تایرهای SUV در ایران

بارز از سالیان گذشته همواره تلاش کرده است در تولید محصولات جدید و درک نیازهای مصرف‌کننده ایرانی پیشتاز باشد. در سال‌های اخیر ایرانی‌ها تمایل بسیار زیادی به استفاده از خودروهای SUV و کراس اوور از خود نشان داده‌اند. این موضوع باعث شده است تا ما نیز در گروه صنعتی بارز برای پاسخگویی به نیازهای این قشر از مصرف‌کنندگان محصولات جدیدی را تولید و به بازار عرضه کنیم. در همین راستا و در حدود چهار سال پیش ابتدا گروه محصول با طرح رویه Sportech در مرکز تحقیق و توسعه گروه صنعتی بارز طراحی شده و پس از پشت سر گذاشتن مراحل آزمون به بازار عرضه شد. Sportech ابتدا در سایز ۲۲۵/۷۰R۱۶ تولید شد که در سوزوکی گرند ویتارا و وانت کاپرا قابل استفاده است. پس از آن و در طی سال‌های گذشته سایز‌های دیگری از این گروه محصول تولید می‌شود. ۲۱۵/۶۵R۱۶ و همچنین ۲۳۵/۶۰R۱۶ برای استفاده در خودروهای ام وی ام X۳۳ و لیفان X۶۰، رنو داستر و هیوندای توسان مدل‌های قبل از ۲۰۱۰ تولید شده و بزودی به بازار ارائه می‌شود. پس از تولید این سه اندازه، برای نخستین بار در کشور تایر Sportech بارز در رینگ ۱۸ و سایز ۲۳۵/۶۰R۱۸ برای خودروهای سانتافه و سورنتو بزودی به بازار عرضه خواهد شد. این موضوع در صنعت تایر کشور اتفاق مهمی بود و باعث شد خودباوری ورود به عرصه خودروهای لوکس و سایز‌های بالا در داخل کشور ایجاد شود.

شروع به کار مرکز نوآوری در بارز

دکتر پرویز اخوان در نشست هم اندیشی فی مابین گروه صنعتی بارز و دانشکده فنی مهندسی دانشگاه تهران گفت: با توجه به اهمیت تغییر نسل دانشگاه‌ها به دانشگاه‌های نسل سوم به نام دانشگاه‌های کار آفرین و ایجاد شغل‌های نو به جای شغل‌های سنتی، ایجاد مرکز نوآوری بارز در دانشگاه تهران به نام بارز را نوید داد و بر لزوم نوآوری در این گروه صنعتی و استفاده از نخبه‌های جوان برای رشد و ترقی و رسیدن به رقبا خارجی تاکید کرد، تا بارز بتواند به عنوان بزرگترین تولید‌کننده داخلی تایر یافته‌های جدید را به این بخش از صنعت کشور انتقال دهد. با تغییر خودرو که هر روز ما شاهد محصولات جدید در بازار هستیم، تایر هم باید در همین راستا خود را با تغییرات سازگار کند و ما باید نسل جدید تایر را وارد بازار کنیم که اگر با این تغییرات حرکت نکنیم و شتاب نگیریم قطعا از صنعت عقب خواهیم افتاد. ما در بارز فضا و شرایط را از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری برای افراد نوآور و نخبه فراهم میکنیم. تولیدات آینده ما، نسل جدید تایرهای هوشمند خواهد بود که نتیجه نوآوری در گروه است.

ارسال نظر