|
کدخبر: 38692

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران:

امیدواریم وزیر کار سر وعده‌های خود بماند

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران از وزیر جدید کار خواست تا ضمن تحقق وعده‌های خود در جهت تامین معیشت کارگران، نخستین گام را در جهت تشکیل جلسات شورای‌عالی کار بردارد.

گسترش‌نیوز : هادی ابوی، اظهار کرد: نخستین انتظاری که از آقای شریعتمداری داریم این است که به مواضعی که در این مدت داشتند و حرف‌هایی که زدند، عمل کنند و سر قول‌هایی که برای بهبود وضع معیشت کارگران دادند بمانند.

kargarkarkhanee.jpg

وی افزود: رأی اعتمادی که مجلس به وی داد نشان از اعتماد به برنامه‌ها و وعده‌هایی بود که ایشان مطرح کرد؛ لذا درخواست ما این است که همچنان که اعلام کردند برای معیشت و دستمزد کارگران برنامه دارند، تشکیل نخستین جلسه شورای‌عالی کار را پیگیری کنند و مطمئن باشند که تشکل‌های کارگری و کارفرمایی هم از ایشان حمایت می‌کنند.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ادامه داد: در جلساتی که آقای شریعتمداری با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی داشتند، مواردی را مطرح کردند که همه مرّ قانون است و انتظار داریم این موارد و دستورالعمل‌های صادره در حوزه تشکل‌ها و برنامه‌هایی را که دولت برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری پیش‌بینی کرده است، محقق کند.

وی در عین حال از وزیر کار خواست تا ضمن استفاده از ظرفیت همه تشکل‌ها و انجمن‌ها، آنها را یکسان و به یک چشم نگاه کند و از تبعیض و سیاسی‌ کاری و مرزبندی در حوزه تشکل‌ها بپرهیزد چرا که علیرغم وجود تشکل‌های مختلف کارگری و کارفرمایی در کشور، اهداف و رسالت همه آنها یکی است و هر یک جایگاه قانونی خود را دارند.

ابوی همچنین تعامل میان وزیر و نمایندگان کارگری و کارفرمایی را خواستار شد و گفت: آقای شریعتمداری را به عنوان سرمایه نظام می‌شناسیم که نظام برای ایشان هزینه کرده است و امیدواریم در وزارت کار فارغ از نگاه سیاسی و بخشی، به مشکلات و مطالبات و دغدغه‌های جامعه کارگری و کارفرمایی به طور جدی رسیدگی کند.

این مقام مسئول کارگری در بخش دیگری از سخنان خود، بر لزوم تقویت صندوق‌های تامین اجتماعی و بازنشستگی تاکید کرد و گفت: آقای شریعتمداری عضو هیات امنای تامین اجتماعی است و بهتر از هر کس دیگری وضعیت صندوق‌ را می‌داند امیدواریم که به وعده‌های خود برای تقویت و اصلاح تامین اجتماعی و شفاف‌سازی معاملات عمل کند و صاحبان اصلی تامین اجتماعی که کارگران و کارفرمایان هستند در رأس اداره این سازمان قرار بگیرند.

او با بیان این که هیچ کسی جز صاحب مال دلش برای مال نمی‌سوزد، گفت: سرمایه تامین اجتماعی از محل حق بیمه‌های کارگران و کارفرمایان است و می‌خواهیم که اداره منابع آن در دست صاحبان حقیقی صندوق باشد و کسانی که اکنون تحت عنوان استاددانشگاه یا مدیرعامل هلدینگ و.. در آن حضور دارند به عنوان مشاور صندوق مورد استفاده قرار گیرند.

محمد شریعتمداری ـ وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جریان دفاع از صلاحیت خود با تاکید بر اصل شفافیت و مبارزه با فساد در وزارت کار یادآور شد: این جزو برنامه‌های اصلی رئیس‌جمهور است و من نسبت به آن اهتمام خواهم داشت.او همچنین اعلام کرد که در صورت تصدی بر وزارت کار، کلیه معاملات در صندوق‌های بازنشستگی و صندوق تامین اجتماعی را به صورت مکشوف در اختیار مردم قرار خواهد داد.شریعتمداری پیشتر تقویت معیشت خانوارهای کارگری، حفظ امنیت شغلی، صیانت از نیروهای کار و حمایت از بنگاه‌های تولیدی را از جمله برنامه‌های خود در صورت کسب رأی اعتماد از مجلس عنوان کرده بود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نوبت بعد از ظهر روز گذشته، محمد شریعتمداری، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی را با ۱۹۶ رای موافق، ۶۳ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۶۴ نماینده حاضر در جلسه به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتخاب کردند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر