|
کدخبر: 37237

رکود مسکن از چه زمانی شروع شد؟

مدیرکل اقتصاد مسکن وزارت شهرسازی با بیان اینکه ارزش افزوده بخش مسکن درحال‌حاضر مثبت است گفت: معاملات انجام شده مسکن نشان دهنده رونق بازار مسکن نیست.

گسترش نیوز: علی چگنی از نیاز جامعه به ۸۰۰ هزار واحد مسکونی خبر داد و گفت: بازار مسکن کشور همیشه رکود و رونق زیادی داشته است. از شهریور ماه گذشته معاملات کمتر شده است اما باز هم مثبت است.

Maskan2.jpg

او با استناد بر مطالعات بخش مسکن در افق ۱۰ ساله کشور گفت: علاوه بر نوسانات خرید و فروش و معاملات مسکن در تهران، بازسازی مسکن شهری و روستایی را هم باید به رکود و رونق بازار مسکن اضافه کرد.

چگنی بخش قیمت، رونق یا رکود مسکن را ناشی از اقتصاد کلان کشور عنوان کرد و گفت: افزایش نرخ مصالح ساختمانی در مقایسه با نرخ مسکن افزایش بیشتری یافته است. کسادی در خرید و فروش در ماه گذشته وارد شده است اما تولید مسکن همچنان ادامه دارد و در نوسان است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: مسائل داخلی و بین‌المللی بر اقتصاد و مسکن کشور تاثیر گذاشته است. رقبت تولید‌کننده با گرانی مصالح ساخت‌وساز کاهش پیدا می‌کند.

چگنی به نقل از رئیس اتحادیه آهن گفت: آهن آلات ۱۰۰ درصد افزایش نرخ داشته است.

وی با تاکید بر تاثیر تحولات سیاسی و اقتصادی بر بازار مسکن کشور گفت: باید شرایط پیش آمده در نوسانات بازار مسکن را مدیریت کنیم.

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها