|
کدخبر: 33495

افزایش تحریم‌های ضد برجامی امریکا

۸ شرکتی که هنوز در ایران مانده‌اند!

نگاهی به فهرست قراردادهای بین المللی ایران در دوره پسابرجام نشان می‌دهد، با وجود تحریم‌های امریکا، هنوز ۸ شرکت بزرگ در ایران باقی مانده‌اند.

گسترش نیوز: پس از آنکه امریکا از تحریم‌های جدید خود علیه ایران سخن گفت، آمار شرکت‌هایی که ارتباط تجاری خود را با ایران قطع کردند، افزایش یافت. بویینگ، توتال و جنرال الکترونیک جزو نخستین شرکت‌هایی بودند که بلافاصله پس از اعلام تحریم‌های امریکا از قطع همکاری خود با ایران سخن گفتند.

Airbus1.jpg

با این وجود رهبران کشورهای اروپایی در تلاش هستند تا راهی برای ادامه همکاری شرکت‌های اروپایی با شرکای ایرانی پیدا کنند.

در این میان ۸ شرکت اعلام کرده‌اند با وجود همه فشارها به فعالیت خود در ایران ادامه می‌دهند. ۱- CNCP شرکت نفت چینی که قراردادی برای توسعه میدان نفتی پارس جنوبی امضا کرده و قصد دارد سهام توتال در این پروژه را در اختیار بگیرد.

۲- CREC شرکت مهندسی راه آهن چین. این شرکت چینی قصد دارد با همکاری شرکت ایتالیایی Ferrovie dello Stato خط راه آهنی با سرعت بالا در ایران راه اندازی کند. البته زمزمه‌هایی از تغییر برنامه‌های شریک ایتالیایی به گوش می‌رسد، اما با این حال شرکت چینی اعلام کرده حتی با وجود اعمال تحریم‌های بین المللی به برنامه‌های خود در ایران ادامه می‌دهد.

۳- Ansaldo Energia این شرکت ایتالیایی حدود ۷۰ سال است که در ایران حضور دارد و با وجود آنکه هنوز درباره ادامه همکاری‌ها اظهار نظری نکرده، اما امکان دارد به دلیل اعمال تحریم‌های امریکا از ایران برود.

۴- فولکس واگن، این تولید کننده خودرو آلمانی مدت زیادی نیست که پا به بازار ایران گذاشته. با این حال این شرکت هنوز درباره ادامه همکاری یا خروج از ایران اظهار نظری نکرده است.

۵- CRRC این شرکت راه آهن چینی سال گذشته قراردادی را برای تولید و تحویل ۱۰۰ واگن مترو به شهر مشهد امضا کرد. بررسی برنامه‌های این شرکت نشان می‌دهد CRRC برنامه‌ای برای خروج از ایران ندارد.

zarif2-hend.jpg

۶- ایرباس، برخلاف بویینگ، ایرباس هواپیما را پیش از اظهار نظر ترامپ به ایران تحویل داد. با این حال این شرکت نیز هنوز اظهار نظر صریحی درباره ادامه یا عدم ادامه همکاری‌هایش با ایران نکرده است.

۷- رنو، این شرکت خودروسازی فرانسوی اعلام کرده که به رغم تمام تحریم‌ها در ایران خواهد ماند. رنو سال گذشته قراردادی چند میلیاردی را برای ایجاد یک کارخانه جدید در ایران با ظرفیت تولید ۳۵۰ هزار خودرو در سال امضا کرد.

۸- BPCL، این شرکت پالایش نفت هندی، قصد دارد خرید خود از نفت ایران را افزایش دهد. این شرکت به تازگی خواستار خرید یک میلیون بشکه نفت بیشتر از ایران برای ماه ژوئن جاری شده است.

منبع: فوربس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها