|
کدخبر: 26432

حامل‌های انرژی گران نمی‌شود

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه منابع مالی کشور کم است، دولت باید تلاش کند کسب درآمدهایی داشته باشد که بتواند بودجه‌های مصوب شده را محقق کند و رضایت مردم را در اولویت اهداف خود قرار دهد.

‌‌‌به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایسنا، ‌احمد مرادی، اظهار کرد: یکی مسائلی که باعث نگرانی مردم و نمایندگان شده بود، افزایش حامل‌های انرژی در برنامه ششم توسعه است که درحال‌حاضر به علت مساعد نبودن شرایط به صلاح نیست و در حال بررسی است.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بحث هدفمندسازی یارانه‌ها نیز در مجلس در حال پیگیری است، اضافه کرد: در خصوص سواحل مکران ۱۰۰ میلیون دلاری که اختصاص داده‌اند شاید مبلغ قابل‌ملاحظه‌ای نباشد، اما برای همین مبلغ هم برخی استان‌ها دنبال آن بودند که این بودجه را تقسیم کنند که خوشبختانه این اتفاق نیفتاد.

مرادی با بیان اینکه منابع مالی کشور کم است و دولت باید تلاش کند کسب درآمدهایی داشته باشد که بتواند بودجه‌های مصوب شده را محقق کند و رضایت مردم را در اولویت اهداف خود قرار دهد، تصریح کرد: حداقل انتظار مردم از دستگاه‌ها این است که با در بسته مواجه نشوند، سرمایه‌گذاران با بی‌مهری مواجه نشوند.

وی خاطرنشان کرد: تنها راه علاج مشکلات اقتصادی کشور استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است، وظیفه ما نمایندگان مجلس این است که در بحث قانونگذاری کمک کنیم و نظارت داشته باشیم و تمام تلاش خود را هم کرده‌ایم.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مدیریت دوگانه مناطق آزاد استان و ایجاد نارضایتی برای مردم به‌خصوص در قشم، بیان کرد: متأسفانه به بهانه دوگانگی مدیریتی پاسخگویی به مردم صورت نمی‌گیرد و نارضایتی زیادی در مردم ایجاد شده است و هرچه پیگیری می‌کنیم هیچ‌کس پاسخگو نیست، از استاندار می‌خواهم به‌عنوان نماینده عالی دولت در استان این مسئله را به شکل جدی‌تری پیگیری کند.

مرادی خاطرنشان کرد: ما مخالف تجمع غیرقانونی هستیم اما باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که باعث نشویم مردمی که نظام خود را دوست دارند را از دست بدهیم.

وی با بیان اینکه در خصوص سهم مازاد درامد استان در برنامه توسعه پنجم بارها حرف زده‌ایم اما متأسفانه اتفاقی نیفتاد، افزود: در برنامه ششم هم گفته شده که در مقاطع سه‌ماهه مازاد درآمد استان‌ها را باید به استان‌ها واریز کنند و از استاندار می‌خواهم این مسئله را پیگیری کند.

ارسال نظر