|
کدخبر: 9776

موزیسین‌های البرز میهمان ساری می‌شوند

دومین جشنواره موسیقی البرزنشینان لیلم با حضور استادان برجسته موسیقی ایران در ساری برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از محمد غلامی مدیراجرایی دومین جشنواره موسیقی لیلم اظهار کرد: دومین جشنواره موسیقی بومی البرزنشینان لیلِم با حضور اساتید برجسته‌ استان و کشور با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار می شود.

مدیر اجرایی دومین جشنواره موسیقی لیلم افزود: گروه‌های موسیقی، تک‌خوان‌ها و نوازندگان به مدت سه روز از ۱۴ تا ۱۶ شهریور در شهرستان ساری به رقابت خواهند پرداخت و اختتامیهی جشنواره جمعه ۱۷ شهریور ماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به پیشنه فرهنگی ایران گفت: سرزمین ایران که به درازای تاریخ بشر، پیشینه‌ فرهنگی دارد، مازندران را مثل گوهری در صدف خویش پرورانده است وحضور اقوام گوناگون در مازندران همچون تُرک، لُر، کُرد و... ، آب و خاکی که مردمان مهربان پروریده، الطاف خدادادی و آهنگ داده‌های بی‌همتای خداوندی، همواره هنجار و آیین این سرزمین را با موسیقی آمیخته است.

وی افزود: جشنواره موسیقی بومی لیلم با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران و دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، تلاشی فرهنگی است و می‌تواند افزون بر پیشرفت موسیقی آئینی و بومیِ البرزنشینان، یک بازنگری باشد برای ماندگاری بیشتر و ریشه دواندن این موسیقیِ.

مدیر اجرایی دومین جشنواره موسیقی بومی لیلم به بخش های مختلف جشنواره اشاره و تصریح کرد: بخش‌های جشنواره شامل رقابتی در گروه‌نوازی مازندرانی، تک‌نوازی سازهای بومی،مازندران (دوتار، دسرکوتن، للـه‌وا، غرنه، کمانچه‌ی محلی، سرنا، لگن)، آواز محلی مازندرانی و مقالات پژوهشی در حوزه موسیقی بومیِ اقوام البرزنشین است.

غلامی گفت: همچنین بخش غیررقابتی شامل گروه‌نوازیِ استان‌های البرزنشینِ مازندران، گیلان، گلستان، سمنان و تهران و بخش جنبی اجرای گروه‌های موسیقیِ اقوام ایران و اجرای گروه‌های بین‌المللی خواهد بود.

ارسال نظر