|
کدخبر: 53428

۲۰۰۰ امضا برای لغو قانون اخذ مالیات کنسرت‌ها!

بیش از ۲ هزار هنرمند عرصه موسیقی با امضای نامه‌ای نسبت به قانون واریز ۱۰ درصد از درآمد کنسرت‌ها به خزانه دولت اعتراض کردند.

گسترش‌نیوز : تصویب ماده‌ قانونی موسوم به برداشت ۱۰ درصد از تمام کنسرت‌های موسیقی در کلانشهر‌ها که به پیشنهاد معاون حقوقی وزیر ارشاد و با وجود مخالفت معاونت هنری و مدیر دفتر موسیقی به تصویب مجلس رسیده، در طی چند ماه گذشته، اعتراضات صنفی و بازتاب‌های گسترده‌یی را در میان هنرمندان، رسانه‌ها و‌ انجمن‌ها و محافل هنری کشور داشته است.

در جدیدترین اعتراض‌ها، بیش از ۲ هزار نفر از هنرمندان موسیقی کشور بیانیه‌ای منتشر کرده‌اند که از جمله نام‌های شاخص امضاکننده آن می‌توان به حسین علیزاده، رافائل میناسکانیان، علی‌اکبر شکارچی، ساسان فاطمی، حمید متبسم، فردین خلعتبری، مهدی آذرسینا، فریدون شهبازیان، کیوان ساکت، شاهرخ خواجه نوری و وحید تاج اشاره کرد.

در بخشی از این بیانیه شدیداللحن آمده است: ما برای پیشگیری از گسستِ کامل ارتباط هنرمندان با دولت و بازسازی جایگاه هنر و هنرمند در سازوکار مدیریت فرهنگی، در نخستین گام، ابتدایی‌ترین خواسته‌هایمان را در میان می‌گذاریم و منتظر قدم‌های بعدی از سوی شما هستیم.

دربخش دیگی از این بیانیه که لحنی عصبی و تهدیدآمیز دارد، به سیدعباس صالحی توصیه شده است: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اگر روسفیدی و سربلندی وزارتخانه متبوع خویش را خواهان است، به جای حذف مخالفانِ آن طرح ضدِ فرهنگ و ضدِ هنر، طراحان چنین طرح‌هایی را عزل نموده و خود شخصاً از هنرمندان عذرخواهی کند.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها