|
کدخبر: 51878

نگاهی به زندگی و آثار هنرمند فقید ایرانی؛

بهنام صفوی، از «تمنا» تا «بهترین روز خدا»

بهنام صفوی، خواننده پاپ کشورمان، پس از تحمل ۶ سال عارضه مغزی، بامداد امروز در ۳۶ سالگی درگذشت.

گسترش‌نیوز: بهنام صفوی، خواننده جوان و یکی از ستارگان موسیقی پاپ ایران که سال‌ها با سرطان دست‌و‌پنجه نرم می‌کرد صبح امروز در سن ۳۶ سالگی درگذشت.

در ادامه بیوگرافی بهنام صفوی را باهم می‌خوانیم:

بهنام صفوی خواننده موسیقی پاپ ایرانی متولد ۱۵ تیر ۱۳۶۲ در شهر شیراز است. وی پس از تولد به بندر ماهشهر رفت و تا ۱۶ سالگی در آنجا زندگی کرد و سپس به سعادت آباد تهران نقل مکان کرد.

در دوران حضور او در عرصه موسیقی نام‌های هنری به بهنام صفوی لقب داده‌اند که آنها عبارتند از: پسر مودب موسیقی ایران، سلطان آرامش و... بارزترین ویژگی اخلاقی بهنام صفوی را صبوری می‌دانند.

خانواده بهنام صفوی

پدربهنام صفوی کارمند بازنشسته و مادرش خانه دار است، او دو خواهر به نام‌های مهرناز و مهناز داشت.

بهنام صفوی درمورد خانواده‌اش گفته بود: پدر و مادرم همیشه حامی من بوده‌اند و بعد از آنها همسرم و طرفدارانم. آنها برای کسب تجربه‌های تازه انرژی زیادی به من می‌دهند که از این بابت خدا را شاکرم

فعالیت موسیقی

بهنام صفوی موسیقی را از دوران کودکی و از سن ۷ سالگی با ساز پیانو به صورت خودآموز آغاز کرد؛ سپس به فراگیری سازهای کوبه‌ای پرداخت.

وی در این باره گفته بود: چون آن زمان امکانات مناسب برای آموزش موسیقی در ماهشهر نبود، پیانو و سازهای کوبه‌ای را به صورت خودآموز و با مطالعه کتاب‌های آموزش موسیقی، یاد گرفتم.

تحصیلات

بهنام صفوی دارای مدرک کارشناسی رشته مهندسی عمران از دانشگاه نجف آباد اصفهان بود.

وی در سن ۲۳ ساللگی عاشق شده و با هدی خادمی ازدواج کرد.

بهنام صفوی در مورد ازدواجش گفته بود: من برنامه‌ریزی و تصمیمی برای ازدواج نداشتم و همه چیز با خواست خدا پیش آمد و قسمت بود که ازدواج کنم، انتخاب خودم بود و خانواده عزیزم هم به انتخاب من احترام گذاشتند و من را حمایت کردند.

بهنام صفوی در آذرماه سال ۹۶ برای نخستین بار پدر شد و پسرش سام رنگ دیگری به زندگی آقای خواننده بخشید.

الگوی موسیقی بهنام صفوی

الگوی اصلی بهنام صفوی در موسیقی بی‌کلام ونجلیز، یانی، ژان میشل ژار بودند.

نخستین آلبوم

بهنام صفوی در سال ۱۳۸۵ قطعه تمنا را منتشر کرد که مورد استقبال فراوان قرارگرفت و همین انگیزه‌ای برای تولید نخستین آلبومش شد. نخستین آلبوم بهنام صفوی با نام عشق من باش در سال ۱۳۸۸ منتشر شد که درباره‌ی آن گفت: من به شخصه به آن آلبوم خیلی علاقه ندارم چون تجربه اولم بود و من هنوز به پختگی لازم نرسیده بودم.

از آلبوم‌های معروف او می‌توان به بگو دوستم داری، عشق من باش، آرامش، فوق العاده و معجزه را نام برد. گفتنی است که آلبوم معجزه را پس از درمان بیماری سرطان در سال ۱۳۹۴ منتشر کرد.

آهنگ‌ها

حواست نیست، خوشبختی، الهی، دعا میکنم، ناموس، تب، ‌ای جان، طاقت ندارم، بهترین روز خدا، همین حوالی، نامه عشق، وقتی تو باشی، اخراجی‌ها ۳، محرم اسرار با شهرام شکوهی، تو نزدیکی با علی اصحابی و فرزاد فرزین، یادگاری، دیوونه بازی و هنوز عاشقتم با شهاب رمضان از موفق‌ترین آهنگ‌های بهنام محسوب می‌شوند.

ضایعه مغزی

بهنام صفوی از سال ۱۳۹۲ دچار ضایعه مغزی شد. او در یک مصاحبه تلویزیونی سرطان را دوست خود و امید را شرط اول زندگی عنوان کرد.

بهنام صفوی با پیشرفت این بیماری در صبح ۲۹ تیرماه ۱۳۹۴ مجبور به عمل جراحی سختی شد. حال بهنام صفوی بعد از عمل بسیار بهتر شده بود و حتی بعد از آن به انتشار آلبوم جدید (معجزه) و چندین تک آهنگ و برگزاری کنسرت‌های زیادی پرداخت.

در سال ۱۳۹۶ دوباره بیماری بهنام صفوی تشدید شد و این بار برای درمان به آلمان سفر کرد و توسط پورفسور سمیعی در بیمارستان INI هانوفر آلمان برای دومین بار تحت عمل جراحی قرار گرفت. بهنام صفوی بعد از عمل جراحی خود در آلمان به ایران بازگشت و دوره‌های شیمی درمانی و پرتودرمانی را در ادامه روند درمان خود انجام داد.

وی پس از تحمل ۶ سال عارضه مغزی بامداد امروز در سن ۳۶ سالگی و در شهر اصفهان دار فانی را وداع گفت.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها