|
کدخبر: 46984

آرای مشکوک «برنده‌باش» حذف شد

کلیه آرای مشکوکی که در بامداد شنبه به حساب برنامه برنده باش ریخته شده بود حذف و نظرسنجی آرای مردمی جشنواره جام‌جم از سر گرفته می‌شود.

گسترش‌نیوز : جنجال بر سر دستکاری آرای مردمی جشنواره جام‌جم همچنان ادامه دارد. موج خبری به راه افتاده در رسانه‌ها و انتقاد وسیع مردم در شبکه‌های اجتماعی سبب شد تا احمدی افزادی دبیر جشنواره تلویزیونی جام‌جم با پذیرش اشتباه رخ داده در نظرسنجی مردمی اعلام کند رای‌گیری تا زمان مشخص شدن چرایی مشکل بسته شده است.

فشارها در توئیتر به وزیر ارتباطات سبب شد تا او آماری منتشر کند که نشان می‌داد چه میزان رای در ۴ روز به طور ناگهانی به یک برنامه اضافه شده است. از سوی دیگر این افزایش آرای برنامه برنده باش که برنامه مورد علاقه مدیران شبکه سه است بار دیگر به شایعه تلاش برای حذف برنامه نود دامن زد و حتی روزنامه همشهری جلد خود را به عکس رضا گلزار و عادل فردوسی‌پور اختصاص داد و برای گلزار هشتگ برنده باش را استفاده کرد و انتخابش برای تصویر عادل، باید ببازی بود!

پس از اینکه وزیر ارتباطات اعلام کرد خود صدا و سیما با شرکت سرویس دهنده در ارتباط بوده است و این وزارتخانه تنها میزان تراکنش‌ها را می‌توانسته رصد کند، احمدی افزادی دوباره مصاحبه کرد و از ورود پلیس فتا به پرونده سخن گفت و تاکید کرد این شرکت مجوز رسمی از وزارت ارتباطات داشته است.

ادعایی که دوباره از سوی روابط عمومی وزارت مربوطه تکذیب شد.

نکته مهم اما در این دعوای کلامی، ابطال آرای مشکوکی بود که در یک فاصله ۴ ساعته نیمه‌شبانه برای برنده باش ارسال شده بودند. آرایی که حدود ۱/۲ میلیون تراکنش اعلام شده‌اند.

با ابطال این آرا باید بار دیگر برنامه نود به صدر نظرسنجی برگردد و مردم زمان خواهند داشت تا همچنان به برنامه‌های مورد علاقه‌شان رای دهند.

بر اساس گفته تعدادی از مسئولان سیما، برنامه دورهمی که بعد از حادثه رخ داده در محاسبه و ارسال آرا، از شرکت در نظرسنجی مردمی انصراف داده بود، باز بالاتر از برنده باش قرار می‌گیرد و احتمالا آرایش شمارش می‌شوند.

barandebashh1.jpg

البته این تنها آرایی است که از طریق کد دستوری برنامه‌ها برای جشنواره ارسال شده‌اند و آرای ثبت شده اپلیکیشنی جشنواره هم که در آن گفته شده حدود ۱/۹ میلیون رای به برنامه نود داده شده هم باید به آرای کد دستوری افزوده شوند.

در روزهای آینده پلیس فتا پشت پرده هک شدن آرای مردمی جشنواره جام‌جم را بررسی می‌کند و به نتیجه مشخص خواهد رسید و در نهایت معلوم خواهد شد چه کسی کد دستوری خاص را برای افزایش آرای برنده باش زده است و چه هدفی پشت این تصمیم بوده است.

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر