|
کدخبر: 42844

کارشناسان مافیای کنکور در برنامه‌های صداوسیما

عضو شورای نظارت بر صداوسیما می‌گوید مافیای آموزشی در کشور، کارشناسان خود را به برنامه‌های صداوسیما می‌فرستد و آن‌ها نیز دقیقا در راستای اهداف موسسات حرف می‌زنند.

گسترش نیوز - غلاﻣﺮﺿﺎ ﻛﺎﺗﺐ در گفتگو با خانه ملت در مورد تبلیغات فزاینده و مغایر با نظام تعلیم و تربیت موسسات آموزشی و کنکوری در صداوسیما گفت: موضوع در جلسه شورای نظارت بر سازمان صداوسیما مورد بحث و بررسی قرار گرفت که شامل دو بخش است؛ نخست در مورد موسسات آموزشی کنکور که مافیای عجیبی در کشور هستند و اجازه نمی‌دهند وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم به قانون عمل کنند، زیرا بر اساس قانون می‌بایست از سال ۱۳۹۷ به بعد، ۸۵ درصد جذب دانشجویان از طریق معدل باشد نه کنکور.

KONKOOR1.jpg

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی افزود: اجرایی نشدن قانون ناشی از فشار‌هایی هست که موسسات می‌آورند؛ مثلا مانور می‌دهند که آزمون‌های آموزش و پرورش استاندارد نیست یا امکانات برقراری عدالت آموزشی را ندارد. تست‌زنی ذبح علم است عضو شورای نظارت بر صداوسیما ادامه داد: این موسسات فشار می‌آورند و روحیه تست‌زنی را که بر خلاف علم‌گرایی است، همچنان ترویج می‌کنند در حالی که تست‌زنی یعنی ذبح علم. وی همچنین گفت: با این حال اینکه موسسات پول پرداخت می‌کنند تا در قالب آگهی، تبلیغاتی داشته باشند، خلاف قانون و خلاف شرع نیست؛ البته قابل تامل است. موسسات آموزشی ارتباطاتی با تولیدکنندگان برنامه‌ها برقرار می‌کنند کاتب افزود: بخش دوم عملکرد تبلیغاتی موسسات آن است که این مافیا کارشناسان خود را به برنامه‌ها می‌فرستد و آن‌ها نیز دقیقا در راستای اهداف موسسات حرف می‌زنند؛ ضمن آنکه موسسات ارتباطاتی با تولیدکنندگان برنامه‌ها برقرار می‌کنند. وی بیان کرد: در شورای نظارت بر سازمان صداوسیما تصویب کردیم تا در این خصوص بررسی کاملی صورت گیرد. اجازه حضور به کارشناسان قلابی داده نشود عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: اگر در برنامه‌های مختلف، مناظرات، جلسات گفتگو و ... افرادی از سوی این موسسات در قالب کارشناس معرفی می‌شوند، صداوسیما کنترل کند و اجازه حضور به آن‌ها ندهد. وی تاکید کرد: این موسسات فقط دنبال منافع درآمدی شخصی خودن هستند و هیچ توجهی به تولید علم و کیفیت علمی دانش‌آموزان ندارند ضمن اینکه نمی‌خواهند استرس از دامن خانواده‌ها حذف شود. کاتب تصریح کرد: هدف قانونگذار این بود که استرس از دانش‌آموزان و خانواده‌ها گرفته شود، زیرا صندلی‌های خالی دانشگاهی کشور بسیار زیاد است و اصلا ضرورتی ندارد خانواده‌ها تا به این حد درگیر شده یا برای دانش‌آموزان استرس ایجاد شود. درآمد صداوسیما از تبلیغات موسسات آموزشی بالاست وی همچنین با اشاره به اینکه صداوسیما نیز از پخش تبلیغات موسسات آموزشی درآمد بالایی دارد، گفت: فقط در دوران جام جهانی قرارداد تبلیغات یک موسسه آموزشی ۳۲ میلیارد تومان بوده است که این امر نشان می‌دهد درآمد در طول سال برای موسسات مختلف رقم بالایی است. عضو شورای نظارت بر صداوسیما با اشاره به اینکه صداوسیما بر اساس دستور جدید مقام معظم رهبری نسبت به تبیلغات موسسات آموزشی دقت نظر خواهد داشت، افزود: شورای نظارت بر صداوسیما نیز توصیه و تاکید خواهد داشت تا آن بخشی را که آسیب نمی‌زند، تبلیغ شود و صداوسیما درآمد کسب کنند، اما آن بخشی که افکار عمومی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و آسیب جدی به کشور می‌زند، حذف کند.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر