|
کدخبر: 40077

تعطیلات چه بخوانم؟ دو عاشقانه ایرانی که خوب می‌فروشند

اگر جزو آن دسته افرادی هستید که دوست دارید تعطیلات خود را با کتاب بگذارنید با ما همراه باشید.

گسترش نیوز : ناشران کشور ما آمار دقیق فروش خود را ارائه نمی‌کنند اما با کمی پرس‌وجو می‌توان فهرست کتاب‌هایی که به‌قول‌معروف «گل کرده‌اند» را درآورد. در ادامه، دو رمان ایرانی که ظرف چند ماه گذشته توانسته‌اند دل مخاطبان را به دست آورند معرفی می‌شود. با گزارش کوتاه گسترش، همراه باشید.

ایرانی‌های پرفروش

چاپ بیستم، آن‌هم فقط در عرض یک ماه! این رقم در بازاری به بی‌رمقی بازار نشر ایران به‌راستی شگفت‌انگیز است. روزبه معین با نوشتن کتاب قهوه سرد آقای نویسنده به بازار نشر، تکانی اساسی داد. قهوه سرد درون‌مایه عاشقانه دارد و تاکنون ۵۰ بار تجدید چاپ شده است.

اولی

شخصیت اصلی داستان وقتی ۱۰ سال بیشتر ندارد عاشق می‌شود؛ آن‌هم عاشق دختری که ۱۵ سال از خودش بزرگ‌تر است. ۲۰ سال گذشته بعد اما عشق آن «بلندقد لاغراندام» همچنان زبانه می‌کشد. شخصیت اصلی داستان که آرمان نام دارد می‌خواهد او را پیدا می‌کند و این سرآغاز ماجراهایی است که باید خواند.

GAHVE.jpg

دومی

می‌گویند عاشق ماندن سخت‌تر از عاشق شدن است. موضوع دومین کتاب پرفروش بازار نشر، همین است. خیلی‌ها معتقدند که تب عشقی عاشقان سینه‌چاک هم بعد از مدتی فرو می‌نشیند اما نادر ابراهیمی این‌گونه فکر نمی‌کند. نادر ابراهیمی در «یک عاشقانه آرام» به زندگی عاشقانه گیله‌مرد و عسل می‌پردازد. سال‌های قبل از انقلاب است و گیله‌مرد و عسل علیه رژیم مبارزه می‌کنند. زندگی بر آن دو سخت گرفته. فقر، زندان و اذیت و آزار حکومت تمامی ندارد اما عاشق و معشوق عهد بسته‌اند نگذارند عشقشان دچار روزمرگی شود.

yek-asheghaneh-aram2.jpg

ارسال نظر