|
کدخبر: 84388

آخرین آمار قربانیان «کرونا»

مقام‎های سازمان بهداشت ملی چین در بیانیه‌‌ای آخرین شمار قربانیان ویروس کرونا را اعلام کردند.

گسترش‌نیوز: کمیسیون بهداشت ملی چین امروز یکشنبه، ۲۰ بهمن، شمار تلفات ناشی از ویروس کرونا را ۸۱۳ نفر اعلام کرد. به گفته سخنگوی این کمیسیون، شمار تلفات این ویروس از شمار جان باختگان بیماری سارس در سال ۲۰۰۲-۲۰۰۳ پیشی گرفته است.

ویروس کرونا که از شهر «ووهان» در مرکز چین شیوع پیدا کرده تاکنون ۳۷ هزار و ۵۵۲ نفر را در چین و ده‌ها کشور دیگر آلوده کرده است.

مقام‎های بهداشتی چین اعلام کردند تا کنون ۲ هزار و ۱۵۲ نفر از مبتلایان به کرونا بهبود یافته‌اند. وزارت خارجه چین می‎گوید ۳۰ شهروند فیلیپینی روز یکشنبه از شهر «ووهان»، مرکز شیوع ویروس کرونا، به کشورشان بازگردانده شدند.این افراد ۲۹ فرد بزرگ سال و یک نوزاد بودند که به شهر مانیل، پایتخت فیلیپین، بازگردانده شدند.

بر اساس برآورد دولت فیلیپین، حدود ۳۰۰ نفر از شهروندانش در استان هوبئی، در قرنطینه هستند. مقام‎های بهداشتی فیلیپین اعلام کردند ۳ نفر تاکنون به ویروس کرونا مبتلا شدند.

در حالی که بیشتر افراد مبتلا به این ویروس در داخل چین هستند، اما در ده‌ها کشور دیگر نیز موارد مثبت نیز تایید شده است.

در میان آنها ۵ شهروند انگلیسی بودند که در فرانسه به ویروس کرونا مبتلا شدند.

دولت چین در بیانیه‌ای از تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی در خواست کرده تا روند تولید را تسریع کنند.

روز شنبه سفارت امریکا در چین اعلام کرد یک شهروند امریکایی در شهر «ووهان»، جان خود را از دست داده است. همچنین وزارت خارجه ژاپن می‎گوید که یک شهروند ژاپنی نیز بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده است.

امارات نیز می‎گوید که شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در این کشور به ۷ نفر رسیده که همگی آنها از اتباع خارجی هستند.

رئیس سازمان بهداشت جهانی روز جمعه اعلام کرد، تقاضا برای خرید ماسک، دستکش و سایر تجهیزات محافظتی تا ۱۰۰ درصد افزایش یافته و نرخ این نوع از کالاها در پی شیوع ویروس مهلک کرونا افزایش یافته و منجر به اختلال شدید در عرضه جهانی شده است.

ویروس کرونا با منشا حیوانی از حدود یک ماه پیش در شهر «ووهان» چین شیوع یافته و رفته رفته گسترش یافت. این بیماری تنفسی مانند آنفلوآنزا بوده و به سرعت قابل انتقال است.

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها