|
کدخبر: 84168

آتش به جان جنگل‌های گیلان افتاد!

فرمانده یگان حفاظت منابع‌طبیعی گیلان با بیان اینکه تاکنون حدود ۴۷ هکتار از اراضی جنگلی گیلان طعمه حریق شده‌اند، گفت: این مقدار از حریق در استان جدا از سه منطقه آتش‌گرفته حال حاضر هستند و با توجه به اینکه باد گرم تا ظهر امروز نیز ادامه دارد، احتمال آتش‌سوزی‌های بیشتری می‌رود.

گسترش‌نیوز: سرهنگ محمد قربانی لرد‌ با اشاره به میزان آتش‌سوزی‌های ۴۸ ساعت گذشته تاکنون اظهارکرد: عرصه منابع طبیعی و جنگل‌های ۱۳ شهرستان از استان گیلان طی دو روز اخیر تا الآن درگیر آتش بودند.

aatash-gilan.jpg

وی با بیان اینکه بنا بر به وزش باد گرم و افزایش دما شتاب آتش‌سوزی در گیلان بسیار زیاد بود، افزود: با توجه به هشدار هواشناسی و آمادگی که در بین یگان حفاظت وجود داشت مهار آتش با همکاری بسیج مردمی در سطح جنگل‌ها باقوت بیشتری انجام گرفت و خط گسترش آتش زیاد نشد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان با بیان اینکه ۳۶ فقره آتش‌سوزی طی ۴۸ ساعت اخیر در استان به وقوع پیوسته، گفت: بیشتر مناطق درگیر حریق مهارشده‌اند اما در کنار این نقاط دونقطه در لاهیجان و یک منطقه در رودبار نیز دوباره طعمه حریق شده‌اند.

قربانی لرد‌ با بیان اینکه تاکنون حدود ۴۷ هکتار از اراضی جنگلی گیلان طعمه حریق شده‌اند، افزود: این مقدار از حریق در استان جدا از سه منطقه آتش‌گرفته حال حاضر هستند و با توجه به اینکه باد گرم تا ظهر امروز نیز ادامه دارد، احتمال آتش‌سوزی‌های بیشتری می‌رود.

وی بیشترین آتش‌سوزی‌های صورت گرفته طی دو روز اخیر را در تالش عنوان کرد و گفت: این شهرستان تاکنون با پنج فقره آتش‌سوزی با ۱۶ هکتار حریق بیشترین سطح آتش‌سوزی را طی ۴۸ سال‌ها اخیر به خود دیده است.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها