|
کدخبر: 81890

کشف ۶.۵ تن مواد مخدر در آذربایجان غربی

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی از کشف ۶.۵ تن انواع مواد مخدر در استان خبر داد.

گسترش‌نیوز: سرهنگ شمسعلی حقوردیان پیش از ظهر سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اقدامات انتظامی استان در بخش مواد مخدر اظهارکرد: در ۱۰ ماهه امسال ۶ تن و ۵۷۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش کشفیات را شاهدیم که بیشترین میزان مربوط به ارومیه است.

وی با بیان اینکه مجموع کشفیات مواد مخدر شامل سه تن و ۹۵۵ کیلوگرم تریاک، ۲۶۰ کیلو هروئین، یک تن و ۵۰۴ گرم مورفین ۱۲۶، کیلوگرم شیشه، ۱۰۴ کیلو حشیش، ۳۴ کیلوگرم کوکائین و ۴۶۸ هزار و ۵۶۵ قرص روان گردان است افزود: در این راستا با توقیف اموال قاچاقچیان، ۲۴ میلیارد ریال به خزانه واریز شده است.

حقوردیان با اشاره به انهدام ۶۹ باند مرتبط با قاچاق مواد مخدر در امسال، تصریح کرد: در این راستا ۴۹۰ دستگاه خودرو و ۶۷ دستگاه موتورسیکلت توقیف شده و ۹ هزار و ۷۶ فقره پرونده تشکیل شده و ۸ هزار و ۷۳۱ نفر در رابطه با جرایم مواد مخدر دستگیر شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی به برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی با محوریت ارتقای امنیت اجتماعی اشاره و خاطرنشان کرد: امسال ۲ هزار ۱۵۰ طرح در قالب پاکسازی مناطق آلوده، کنترل محورهای مواصلاتی و کنترل محوطه مراکز آموزشی، اجرا شده که امسال نسبت به سال گذشته ۱۲۵ درصد افزایش اجرای طرح داشتیم.

حق‌وردیان با اشاره به اینکه امسال ۱۲۷ هزار و ۱۲۶ نفر در بحث پیشگیری از اعتیاد تحت آموزش قرار گرفته‌اند بیان کرد: همچنین در این مدت ۴ هزار و ۵۰۱ گروه و کانال فروش مواد مخدر در فضای مجازی رصد شده است که از این تعداد، ۱۴۵ کانال فعال در ارتباط با مواد مخدر شناسایی و به استان‌های مذکور جهت جلوگیری از فعالیتشان گزارش شده است.

وی افزود: در ۴۵ روز اخیر ۸۶۵ کیلوگرم مواد مخدر در سطح استان کشف شده است که ماحصل آن انهدام ۱۸ باند قاچاق مواد مخدر، ۱۰۰ دستگاه خودرو، ۱۱ دستگاه موتورسیکلت توقیف شد که در این خصوص یک هزار ۵۲۹ فقره پرونده در دست رسیدگی است.

وی به برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی با محوریت ارتقای امنیت اجتماعی اشاره و خاطرنشان کرد: امسال ۲۱۵۰ طرح در قالب پاکسازی مناطق آلوده، کنترل محورهای مواصلاتی و کنترل محوطه‌های اطراف مراکز اموزشی اجرا شده که نسبت به سال گذشته ۱۲۵ درصد افزایش اجرای طرح را داشتیم.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها