|
کدخبر: 61346

مرد پلیدی که با استخدام پرستار برای زنان دام پهن می‌کرد

رئیس پلیس فتا یزد از دستگیری کلاهبردار سایت دیوار که آگهی استخدام پرستار کودک داده بود و به این وسیله اخاذی می‌کرد خبر داد.

گسترش نیوز - سرهنگ مرتضی ابوطالبی اظهار کرد: در پی شکایت خانمی ۳۷ ساله مبنی بر تهدید و اخاذی فردی کلاهبردار که با عنوان استخدام پرستار کودک اقدام به جرم کرده است، پرونده توسط کارشناسان این پلیس با اخذ اظهارات شاکیه در دست اقدام قرار گرفت.

mobile11.jpg

او افزود: شاکیه در اظهارات خود ادعا نمود، با توجه به سرپرستی فرزند مریض خود که دچار سرطان است برای فراهم نمودن دارو‌های وی جویای کار بوده و بعد از مراجعات حضوری به شرکت‌های مختلف و عدم موفقیتم، با یکی از آگهی‌ها که برای استخدام پرستار شماره تماس داده بود تماس گرفته است.

رئیس پلیس فتای یزد گفت: شاکیه مدعی شده که در ابتدا فرد کلاهبردار مشخصات فردی وی و شرایط تاهلم را جویا شده و بعد از ارائه مشخصات از درخواست عکس برای رؤیت چهره کرده است که یکی از عکس‌های گالری گوشی‌اش را برایش ارسال کرده و قرار شد خبر قطعی را تا فردا بعد از بررسی به وی اعلام کند.

سرهنگ ابوطالبی تصریح کرد: با توجه به اظهارات شاکیه، متهم شب همان روز با ارسال پیامک‌های محبت‌آمیز و اظهارنظر در خصوص ظاهر شاکیه و ادبیات اغواکننده به وی پیشنهاد دوستی داده و توانسته به بهانه شناخت بیشتر، عکس‌ها و مشخصات خصوصی شاکیه را اخذ و در پایان با رد درخواست از ناحیه شاکیه، اقدام به تهدید وی با اسکرین‌شات پیام‌ها و عکس‌های ارسال شده کرده است.

این مسئول ادامه داد: با شناسایی و دستگیری متهم مشخص شد که این روش ترفندی برای کلاهبردار بوده که با سوء‌استفاده از اعتماد خانم‌ها به بهانه استخدام از آنها اخاذی تا به اهداف شوم خود دست‌یابد و در ادامه با بررسی گوشی و لپ‌تاب متهم، کارشناسان این پلیس چندین مورد دیگر با این ترفند رؤیت و مستندات ضمیمه‌ی پرونده متهم برای ارجاع به مراجع قضایی کردند.

وی هشدار داد: از شهروندان درخواست می‌شود به هیچ عنوان در فضای مجازی تحت تاثیر تبلیغات اغواکننده و ادبیات افراد کلاهبردار قرار نگیرند و در خصوص جویای کار به سایت‌های رسمی و یا مراکز کاریابی دارای مجوز مراجعه کنند.

رئیس پلیس فتای یزد گفت: کاربران مخصوصا خانم‌ها متوجه باشند که در هر شرایطی ارسال عکس‌های خصوصی و شخصی برای دیگران با هر عنوان کاری اشتباه بوده، چون به راحتی افراد سودجو می‌توانند از عکس‌های شما سوء‌استفاده و اقدام به تهدید و اخاذی کنند.

ابوطالبی در پایان از عموم مردم خواست تا هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مواجه با موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

منبع: رکنا

ارسال نظر