|
کدخبر: 61060

پرونده کلاهبرداری از کامیون‌داران زلزله‌زده به کجا رسید؟

پرونده کلاهبرداری از حدود ۱۵۰ نفر از کامیون داران که بخشی زیادی از آنها از زلزله‌زدگان سرپل‌ذهاب هستند، برای رسیدگی به مجتمع ویژه مبارزه با مفاسد اقتصادی ارجاع شد.

گسترش‌نیوز: ماجرا از این قرار است که جمعی از رانندگان و کامیون‌داران که عمدتاً نیز از مناطق زلزله‌زدگان سرپل ذهاب هستند، کامیون‌های قبلی خود را به نمایندگی ماموت دیزل در شهرک کامیون‌داران واقع در شهرستان اسلامشهر می‌فروشند تا کامیون‌های جدید تحویل بگیرند.

kamionzelzelahzade.jpg

نماینده شرکت ماموت دیزل که اکنون در زندان به سر می‌برد، وعده می‌دهد که تا پنج ماه بعد، کامیون‌های جدید را تحویل دهد اما اکنون که نزدیک به دو سال می‌گذرد، کامیونی تحویل نداده است.

در ابتدای امر، رانندگان و کامیون‌داران بخت برگشته که تنها وسیله امرار معاش خود را از داده‌اند، در دادسرای دادگستری شهرستان اسلامشهر شکایتی را علیه «علی» نماینده شرکت ماموت دیزل مطرح می‌کنند و پرونده در شعبه پنج بازپرسی دادسرای اسلامشهر مطرح رسیدگی قرار می‌گیرد.

نکته جالب‌تر اینکه در تحقیقات دادسرا و پاسخ شرکت ماموت دیزل به استعلام مرجع قضایی، مشخص می‌شود این شرکت اصلاً نماینده‌ای به نام «علی. م» ندارد و تمام سربرگ‌ها و اوراق منقش به آرم و لوگوی ماموت دیزل، جعلی بوده است.

با توجه به درخواست شکات از اسماعیلی؛ رئیس کل وقت دادگستری استان تهران، این پرونده به تازگی از دادسرای شهرستان اسلامشهر به دادسرای ویژه جرایم اقتصادی مستقر در مجتمع اختصاصی مبارزه با مفاسد اقتصادی ارجاع شده است تا شاید با رسیدگی‌تر جدی‌تر، روزنه امیدی برای رانندگان و کامیون‌دارانی که دو سال است کار و بار خود را از دست داده‌اند، باز شود.

منبع: مهر

ارسال نظر