|
کدخبر: 55524

مقصران سیل شیراز مشخص شدند

بر اساس گزارش ارائه شده از سوی کارشناسان رسمی دادگستری استان فارس، ۱۱ دستگاه به عنوان مقصر وقوع سیل ۵ فروردین شیراز باید پاسخگو باشند که در این بین ادوار مختلف شهرداری سهمی ۵۴ درصدی دارد.

گسترش نیوز - گزارش نهایی هیات مستقل کارشناسان رسمی دادگستری استان فارس پیرامون سیل ۳ فروردین شیراز، عصر سه شنبه ۲۸ خرداد در جلسه علنی شورای این کلانشهر قرائت شد.

sailshiraz.jpg

این گزارش ۵۴ صفحه‌ای دیدگاه‌های کارشناسی از ابعاد مختلف و به تفصیل پیرامون علل وقوع سیل ویرانگر فروردین ماه شیراز، ارائه شده است.

در گزارش یاد شده، علاوه بر شهرداری شیراز، از استانداری فارس، مدیریت بحران، وزارت نیرو، نیروی انتظامی، راه و شهرسازی و ۵ دستگاه دیگر نیز به عنوان مقصر نام برده شده است.

سید عبدالرزاق موسوی عضو و رئیس کمیته حقیقت یاب شورای اسلامی شهر شیراز با قرائت این گزارش گفت: تیم حقیقت یاب شورای شهر اسناد و مدارک متعدد در خصوص ساخت کانال انتقال آب از دروازه قرآن به رودخانه خشک از سال ۱۳۶۶ را مورد بررسی قرار داده است.

موسوی افزود: در این کمیته عوامل متعدد در ساخت این کانال و علل و عوامل متعدد و قوی سیل و جانباختن تعدادی از هم وطنان مورد بررسی قرار گرفت که ماحصل آن و مسببان وقوع این فاجعه در شیراز به شرح ذیل است:

۱، شهرداری شیراز در ادوار مختلف از سال ۶۶ تاکنون ۵۴ درصد

۲، اداره کل راه و شهرسازی فارس در ادوار مختلف ۱۱ درصد

۳، وزارت نیرو (شرکت آبفای فارس) در ادوار مختلف ۸.۵ درصد

۴، وزارت کشور (استانداری فارس) در ادوار مختلف ۶ درصد

۵، نیروی انتظامی فارس در ادوار مختلف ۵ درصد

۶، اداره کل هواشناسی فارس در زمان وقوع سیل ۴ درصد

۷، رانندگان وسایط نقلیه و عابران پیاده حاضر در محل در زمان وقوع سیل ۳ درصد

۸، اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری فارس در ادوار مختلف ۴ درصد

۹، سازمان مدیریت بحران کشور ۲ درصد

۱۰، سازمان برنامه و بودجه ۲ درصد

۱۱، شرکت آبفای شیراز ۱.۵ درصد است.

موسوی گفت: امید است که دادگستری و دستگاه قضا با توجه با اسناد و مدارک پیوست این آمار برخوردهای لازم را با مسببین این اتفاق داشته باشند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر