|
کدخبر: 54106

هشدار پلیس به پرداخت‌کنندگان فطریه

روزه داران مراقب باشند که هنگام پرداخت، در دام سایت‌های فیشینگ گرفتار نشوند. وی تاکید کرد که کاربران هنگام وارد کردن اطلاعات بانکی خود، به آدرس سایت و درگاه بانک مورد نظر دقت و توجه داشته باشند که با https آغازشود.

گسترش‌نیوز: رئیس پلیس فتای استان فارس گفت: در آستانه عید سعید فطر مراقب کمین کلاهبرداران به بهانه جمع آوری زکات فطره باشید. سرهنگ رجبلی رئیس پلیس فتا فارس در خصوص پرداخت زکات فطریه از طریق فضای مجازی به شهروندان، اظهارکرد: کمپین‌هایی در شبکه‌های اجتماعی برای جمع آوری کمک‌های مردمی ایجاد شده‌است، به کاربران عزیز توصیه می‌شود فریب این گونه کمپین‌ها را نخورند و برای کمک به افراد بی‌بضاعت، فطریه یا کفاره روزه خود را از طریق شرکت‌ها و مؤسسات شناخته شده معتبردر کشور، که توسط رسانه ملی (رادیو و تلویزیون) اعلام می‌شود پرداخت کنند و از پرداخت وجه به حساب‌های نامعتبر و شخصی افراد خودداری کنند.

fishing.jpg

وی با بیان اینکه کاربران برای پرداخت وجوهات زکات فطریه یا کفاره روزه خود ممکن است از بستر اینترنت استفاده کنند، افزود: روزه داران مراقب باشند که هنگام پرداخت، در دام سایت‌های فیشینگ گرفتار نشوند. وی تاکید کرد که کاربران هنگام وارد کردن اطلاعات بانکی خود، به آدرس سایت و درگاه بانک مورد نظر دقت و توجه داشته باشند که با https آغازشود.

سرهنگ رجبلی ادامه داد: به تازگی مشاهده شده است که کلاهبرداران برای جمع آوری زکات فطریه و کفاره روزه با هویت جعلی اقدام به ارسال پیام‌های خصوصی به کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌کنند تا از این طریق بتوانند کمک‌های مردمی را جمع‌آوری و به‌دست نیازمندان برسانند در حالی که این کمک‌ها به‌دست نیازمندان نمی‌رسد. ازاین رو شهروندان در برخورد با این گونه پیام‌ها به آن اطمینان نکرده و به هیچ عنوان مبلغی به حساب این افراد واریز نکنند.

رئیس پلیس فتا فارس با هشدار به کاربران در خصوص نتیجه اعتماد به آگهی‌های دروغین در این خصوص و سوءاستفاده از نیات خیرخواهانه آن‌ها، از هموطنان خواست درصورت مشکوک شدن به صفحات جعلی با عناوین جمع آوری فطریه و زکات، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس https: //www.cyberpolice.ir با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

منبع: تابناک

ارسال نظر