|
کدخبر: 48124

سیلاب مازندران چقدر خسارت ایجاد کرد؟

معاون آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد: سیلاب اخیر بیش از ۱۰ میلیارد ریال خسارت به مدارس استان مازندران وارد کرد.

گسترش نیوز: اسفندیار نظری روز یکشنبه افزود: سیلاب اخیر منجر به آبگرفتگی دهها مدرسه مناطق مرکزی و شرقی استان شد که بیشترین آن در شهرستان سیمرغ و بخش های ساحلی بود.

sylab123.jpg

وی اظهار داشت که خوشبختانه با حضور عوامل امدادی، مدارس در روزهای اولیه به حالت عادی بازگشتند اما خسارت های وارد هنوز جبران نشده است.

معاون آموزش و پرورش مازندران گفت: خسارت بیشتر شامل زیر آب رفتن کلاس درس مدارس ، تخریب فضای سبز ، آسیب به برخی تاسیسات برقی و گرمایشی و همچنین امکانات کلاسی بود.

نظری همچنین گفت : متاسفانه سیلاب در شهرستان بابل به یک واحد پژوهشسرا آسیب ۱۰۰ درصدی زد که عملا آن را غیر قابل استفاده کرده است.

وی در مورد اهمیت این پژوهشسرا اظهار داشت: نه تنها این پژوهشسرا بخش قابل توجهی از جمعیت دانش آموزی ۸۰ هزار نفری بابل را پوشش می داد، بلکه میزبان دانش آموزان شهرستان های فاقد پژوهشسرا نیز بود.

معاون آموزش و پرورش مازندران تخریب این پژوهشسرا را لطمه بزرگی به فرآیند پژوهشی و درسی دانش آموزان دانست و افزود: در حال حاضر بنا داریم که تا زمان تعیین تکلیف این پژوهشسرا، دانش آموزان رادر دیگر واحد ها و حتی شهرهای مجاور هدایت کنیم .

گفتنی است که در استان مازندران ۳۲ واحد پژوهشسرا فعال هستند که تمامی دانش آموزان مقطع ابتدایی و متوسطه اول با جمعیتی بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر در آن فعالیت می کنند.

علاوه براین نظری گفت که خوشبختانه سیلاب مشکلی در اسکان مسافرین ایجاد نکرد و مدارس همچنان میزبان مهمانان نوروزی هستند.

سیلاب اخیر که در واپسین روزهای سال گذشته در مازندران آغاز شد، بر اساس برآورد ها تا کنون بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.

گفتنی است استان مازندران دارای حدود ۵۳۸ هزار دانش اموز است که در چهار هزار مدرسه در حال تحصیل هستند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر