|
کدخبر: 47790

اختصاصی گسترش‌نیوز:

حذف فیلم‌ قتل‌عام مسلمانان در نیوزیلند

یوتیوب و فیس‌بوک فیلم قتل‌عام مسلمانان در نیوزیلند را حذف کردند.

گسترش‌نیوز: تیراندازی در یکی از دو مسجد هدف گرفته‌شده، به‌صورت زنده در فیس‌بوک بارگذاری شد. این شبکه اجتماعی هم مثل فیس‌بوک، فیلم را حذف کرد.

newziland.jpg

فیس‌بوک به‌سرعت دست‌به‌کار شد و آن فیلم را حذف کرد. به دنبال قتل‌عامی که در دو مسجد نیوزیلند به وقوع پیوست و به مرگ ۴۹ نفر منجر شد ۴ نفر بازداشت شده‌اند. پلیس نیوزیلند در بیانیه‌ای که در این رابطه منتشر کرد اعلام کرده است: «پلیس می‌داند که در رابطه با این رخداد، فیلم ناراحت‌کننده‌ای دست‌به‌دست می‌شود. قویاً فکر می‌کنیم که لینک این فیلم نباید به اشتراک گذاشته شود. همه سعی خود را می‌کنیم که هر فیلمی را حذف کنیم».

میا کارلیک، نماینده فیس‌بوک در نیوزیلند مصاحبه با سایت cnet گفته است که این فیلم غیرقانونی را حذف کرده و هر پست و نظری که حاوی ستایش و حمایت از این اقدام باشد را حذف می‌کند. پلیس نیوزیلند به فاصله کوتاهی بعد از انتشار زنده این فیلم، ما را آگاه کرد و ما همه حساب‌های ضارب و محتویات آنها را حذف کردیم. همکاری مستفیم ما با پلیس نیوزیلند همچنان ادامه دارد. با خانواده‌های داغ‌دیده و این اجتماع ابراز همدردی می‌کنیم».

یوتیوب هم اقدام مشابهی انجام داد. در بیانیه‌ کوتاهی که یوتیوب منتشر کرده آمده است: فاجعه وحشتناکی که امروز در نیوزیلند رخ داد قلب ما را به درد آورد. هشیار و گوش‌به‌زنگ هستیم و هر محتوای خشونت‌باری را حذف می‌کنیم».

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها