|
کدخبر: 47726

مرگ ۱۵ نفر به خاطر قطع برق

۱۵ بیمار دیالیزی در پی قطع برق یک بیمارستان جانشان را از دست دادند.

گسترش‌نیوز: یک سازمان غیردولتی در ونزوئلا اعلام کرد که به علت قطع سراسری برق این کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته، ۱۵ بیمار ونزوئلایی در نتیجه عدم دسترسی به فرآیند دیالیز، جان خود را از دست داده‌اند.

فرانسیسکو والنسیا مدیر گروه امور بهداشتی کودویدا گفت: طی دو روز قطعی سراسری برق، مرگ ۱۵ بیمار دیالیزی گزارش شده است.

وی هشدار داد که همزمان با احتمال قطعی سراسری دوباره برق، زندگی بیش از ۱۰ هزار بیماری دیالیزی در سراسر ونزوئلا در خطر قرار گیرد.

نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا روز گذشته گفت که پس از خاموشی سراسری در روزهای پنجشنبه و جمعه، نزدیک به ۷۰ درصد از شبکه توزیع برق ترمیم شده بود که موج دیگری از حملات سایبری در روز شنبه، تلاش‌ها را ناکام گذاشت.

وی انگشت اتهام در این زمینه را به سمت عوامل نفوذی گرفت و افزود: افرادی از داخل کشور، شرکت برق ونزوئلا را هدف حمله قرار داده‌اند.

کاراکاس، امریکا را پشت پرده خرابکاری‌ها در این کشور می‌داند و کاخ سفید را به طرح‌ریزی کودتا در ونزوئلا متهم می‌کند.مادورو این خاموشی را نتیجه جنگ برقی دانست که امپریالیسم ایالات متحده امریکا علیه ونزوئلا به راه انداخته است.

رسانه‌های محلی نیز در همین راستا علت قطعی گسترده برق در بیشتر ایالت‌های ونزوئلا را کارشکنی عمدی در نیروگاه برق - آبی گوری که انرژی بیشتر بخش‌های کشور را تامین می‌کند، عنوان کردند.

موتا دومینگز وزیر برق ونزوئلا نیز اعلام کرد که خرابکاران احتمالا از عاملان اپوزیسیون تحت حمایت امریکا بوده‌اند.

امریکا و متحدانش از ماه گذشته و در اقدامی خلاف عرف دیپلماتیک، خوان گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا را به عنوان رئیس‌جمهوری موقت این کشور به رسمیت شناخته و از مادورو خواسته‌اند تا از مقام خود کناره‌گیری کند.

دولت ونزوئلا در واکنش به این اقدام، روابط خود با تعدادی از این کشورها از جمله امریکا و کلمبیا را قطع کرده است

منبع: رکنا

ارسال نظر