|
کدخبر: 41054

عکس/ این کودک سنگ می‌شود!

کودک ۱۱ ساله نپالی به نوع نادری از بیماری پوستی مبتلا شده که در اثر آن پوستش مانند سنگ سخت شده است.

گسترش نیوز: افراد انگشت شماری در سراسر جهان با بیماری‌های بسیار خاص وجود دارند که با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و رفته رفته جان آن‌ها را می‌گیرد. این پسر ۱۱ ساله نپالی یکی از همین نمونه هاست.

pesar_sangi.jpg

این پسر بیماری خاصی دارد که ضخامت پوست او را بیشتر می‌کند و به نوعی او را به سنگ تبدیل می‌کند. والدین این پسر پولی برای درمان او ندارند. "رامش دارجی" کودک ۱۱ ساله اهل نپال به بیماری "ایکتیوز" یا ماهیاک مبتلا شده که یک بیماری پوستی ناشی از جهش ژنتیکی است که در اثر آن پوست بدن به سختی خشک شده و دچار خارش می‌شود.

هر سال بیش از ۱۶۰۰۰ نوزاد در جهان با یکی از انواع بیماری ایکتیوز متولد می‌شوند و تا آخر عمر با آن دست به گریبان هستند؛ نخستین علائم این بیماری در رامش از نوزدای و با پوسته پوسته شدن بدن آغاز شد و در پنج سالگی درد‌های طاقت فرسا به همراه کلفت شدن پوست بدنش باعث شد به عنوان یکی از مبتلایان نوع نادر این بیماری شناخته شود.

pesar_sangi1.jpg

ظاهر شبیه سنگ راجی سبب تنها شدن او در آغاز کودکی شده است. خانواده کم درآمد او توان تامین هزینه‌های درمانی او را نداشتند برای همین از دیگران کمک خواستند؛ انتشار تصاویر این کودک در فضای مجازی باعث شد یه خواننده نپالی برای تامین هزینه‌های او اعلام آمادگی کند.

منبع: رکنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها