|
کدخبر: 40900

زلزله روستای ایسین آباد بندر عباس را لرزاند

زلزله ای به بزرگی ۴ و ۳ دهم درامواج درونی زمین (ریشتر) حوالی ساعت ۲۳ و ۴۲ دقیقه چهارشنبه شب روستای ایسین از توابع شهرستان بندرعباس را لرزاند.

گسترش نیوز: مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: این زلزله در عمق ۱۱ کیلومتری زمین در محدوده فاریاب ایسین بندرعباس رخ داده است.

علیرضا صفا افزود: این زلزله در ساعت ۲۳ و ۴۲ دقیقه و در عرض جغرافیایی( درجه شمالی) ۲۷ و ۳۶ و طول( درجه شرقی) ۵۶ و ۲۸۷ به وقوع پیوست.

وی ادامه داد: خسارت های مالی و جانی تا این لحظه اعلام نشده ولی بلافاصله تیم های امدادی برای بررسی حوادث احتمالی به محل وقوع زلزله در روستای ایسین بندرعباس اعزام شدند.

روستای ایسین که در ۱۵ کیلومتری شمال شهر بندرعباس واقع شده علاوه بر کشاورزی، بخش اعظمی از جمعیت سر ریز شهر بندرعباس را در خود جا داده است.

این زلزله همچینن در شهر بندرعباس و بخش قلعه قاضی این شهرستان هم احساس شد.

استان هرمزگان به عنوان یکی از کانون های مهم زلزله کشور بویژه زمین لرزه های بالای چهار ریشتر است و آخرین بار پیش از زلزله ایسین زمین لرزه ای به بزرگی ۴ و ۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بامداد اول مرداد ماه امسال حوالی رویدر بندر خمیر رخ داد.

این زمین لرزه نیز در عمق ۱۹ کیلومتری زمین و در فاصله ۵۰ کیلومتری رویدر، ۵۷ کیلومتری کوخرد و ۵۰ کیلومتری بستک هرمزگان به وقوع پیوست ولی هیچ گونه خسارتی نداشت.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها