|
کدخبر: 38105

۱۴ مامور مسلح ربوده شدند + بیانیه سپاه پاسداران

شماری از نیروهای نظامی و امنیتی ایران در نقطه‌ای مرزی در استان سیستان و بلوچستان توسط افراد مسلح ربوده شدند.

گسترش نیوز: این حادثه در بامداد روز سه‌شنبه ۲۴ مهر بین ساعات ۴ تا ۵ صبح در منطقه صفر مرزی «لولکدان» رخ داده است. ۷ نفر از این افراد نیروهای بسیج طرح امنیت، ۵ نفر نیروهای هنگ مرزی میرجاوه و ۲ نفر نیروهای اطلاعات سپاه بوده‌اند.

sarbaz1.jpg

سازمان «جیش‌العدل»، یک گروه پیکارجوی سنی که در این ناحیه فعال است، در اطلاعیه‌ای از عملیات «خلع سلاح پایگاه مراقبتی» در این ناحیه خبر داده و اعلام کرده است به زودی جزئیات تکمیلی را منتشر خواهد کرد.

ایران جیش‌العدل را گروهی تروریستی می‌داند. در مقابل این گروه ادعا می‌کند مدافع حقوق اقلیت اهل سنت است.

منطقه «لولکدان» در بخش «ریگ ملک» در ۵۰ کیلومتری شهر میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان و در مرز با پاکستان قرار دارد. این منطقه در گذشته نیز شاهد عملیات گروه جیش‌العدل بر ضد نیروهای مرزبان ایرانی بوده است. در اردیبهشت سال گذشته ۹ سرباز در واقعه‌ای مشابه کشته شدند.

ایران می‌گوید افراد مسلح پس از عملیات به خاک پاکستان وارد می‌شوند. در پی حادثه سال گذشته وزارت خارجه ایران سفیر پاکستان را احضار کرده بود.

بیانیه در همین راستا قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

شامگاه گذشته (دوشنبه ۲۳ مهرماه) تعدادی از بسیجیان بومی و نیروهای هنگ مرزی که در پایگاه مراقبتی در نقطه صفر مرزی (میرجاوه) استقرار داشتند، با خیانت و تبانی عامل یا عوامل نفوذی گروهک‌های ضد انقلاب ربوده شدند. عوامل گروهک‌های تروریستی که از سوی سرویس‌های بیگانه هدایت و پشتیبانی می‌شوند، با فریب و تطمیع عوامل نفوذی، این حادثه را در نقطه صفر مرزی و روبه روی یکی از پاسگاه‌های مرزی کشور پاکستان صورت داده‌اند‌. عملیات تعقیب اشرار، تروریست‌ها و عوامل نفوذی دشمن و نیز اقدامات لازم برای آزاد سازی ربوده شدگان با جدیت در دستور کار نیروهای دفاعی و امنیتی مستقر در مناطق مرزی قرار گرفته است. از دولت پاکستان نیز انتظار می‌رود با اشرار و تروریست‌هایی که در جوار مرزهای آنان لانه کرده و از سوی برخی کشورهای مرتجع شرور و تروریست پرور منطقه حمایت و به کارگیری می‌شوند، برخورد جدی داشته و به سرعت نسبت به آزادی و تحویل مرزبانان اقدام کند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر