|
کدخبر: 30768

۸۵۰۰ پرونده تعزیراتی امسال در لرستان رسیدگی شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان لرستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن حدود هشت هزار و ۵۰۰ پرونده در کل استان لرستان مورد رسیدگی قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایرنا بهرام براری بیان کرد: این تعداد پرونده در سه حوزه کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و پرونده‌های مرتبط با بهداشت، دارو و درمان بوده است.

وی گفت: افزون بر ۱۶۱ میلیارد ریال جریمه و جزای نقدی برای متخلفان مربوط به این پرونده‌ها در نظر گرفته شده و بیش از ۵۰ درصد این جرائم به نفع صندوق دولت واریز شده و مابقی در قالب شرایط قانونی اعم از تقسیط در حال وصول و اجرا است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان لرستان افزود: موارد ذکر شده غیر از مجازاتی همچون درج تذکر در پروانه، ضبط کالا به نفع دولت و یا سایر مجازات تکمیلی است.

براری یادآور شد: بیشترین ارزش تخلف و بیشترین محکومیت مربوط به قاچاق کالا و ارز و کمترین تخلف مربوط به پرونده‌های مرتبط با بهداشت، دارو و درمان است.

وی با بیان اینکه طرح نظارتی مربوط به ایام نوروز از امروز پانزدهم اسفند ماه ۹۶ آغاز شده است و تا پانزدهم فروردین ماه ۹۷ استمرار دارد، گفت: این طرح به صورت مشترک با دستگاه‌های نظارتی و با محوریت اداره کل تعزیرات اجرا می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان لرستان افزود: در اجرای این طرح دستگاه‌های نظارتی و اجرایی استان لرستان از قبیل سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل دامپزشکی، اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و سایر دستگاه‌های نظارتی که وظیفه توزیع و نظارت بر عرضه کالا و خدمات را بر عهده دارند، مشارکت دارند.

وی اظهار کرد: در این طرح تیم‌های مشترکی متشکل از قاضی، نماینده تعزیرات حکومتی و ناظران دستگاه‌های نظارتی به‌صورت میدانی فعالیت‌های بازار را رصد و پالایش می‌کنند. در این نظارت ها، کالاهای اساسی و سایر مایحتاج مورد نیاز مردم و مصرف‌کنندگان که متناسب با نوروز ۹۷ مورد تقاضا هستند، اولویت بیشتری دارند.

وی افزود: مردم می‌توانند هرگونه انتقاد و شکایت خود را به شعب تعزیرات حکومتی ارجاع دهند و یا از طریق سامانه پیامکی و اطلاع رسانی ۱۳۵ اداره کل تعزیرات حکومتی و سامانه ۱۲۴ ستاد خبری سازمان، صنعت، معدن و تجارت شکایات و انتقادات خود را انتقال دهند.

ارسال نظر