|
کدخبر: 25005

تالاب میقان آتش گرفت

معاون اداره کل محیط زیست استان مرکزی گفت: حریق گسترده ازساعات اولیه امروز نیزارهای تالاب میقان را فراگرفته وباتوجه به تالابی بودن منطقه امکان اطفای حریق باماشین آتش های نشانی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از مهر، رضا میرزایی اظهار کرد: از ساعات اولیه بامداد امروز(جمعه) آتش سوزی گسترده نیزارهای تالاب میقان اراک را در برگرفته است که این آتش سوزی به دلیل وزش باد، خشک بودن و تراکم نیزار، گستردگی پیدا کرده است.

معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان مرکزی افزود: هم اکنون نیروهای محیط زیست، منابع طبیعی و آتش نشانی در محل حضور دارند، اما به دلیل باتلاقی بودن محل، امکان تردد و نزدیک شدن به آتش و خاموش کردن آن وجود ندارد.

میرزایی بیان کرد: قسمتی از آتش مذکور به منطقه تالابی رسیده و به طور طبیعی خاموش شده، اما در سوی دیگر هنوز آتش سوزی جریان دارد و هماهنگی لازم انجام شده تا در صورت لزوم هلیکوپتر اطفای حریق به منطقه فرستاده شود.

معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان مرکزی در رابطه با مساحت منطقه مورد حریق واقع شده گفت: هنوز مشخص نیست که چند هکتار از این منطقه طعمه حریق شده است و با فرستادن دوربین های هوایی به محل آتش درصدد ارزیابی حجم حریق هستیم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه آتش به محل زیست پرندگان مهاجر نرسیده و این پرندگان آسیبی ندیده اند و در منطقه نیزار نیز گونه های زیستی اندکی وجود دارند.

معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان مرکزی افزود: در حال اقدام برای ایجاد آتش بر هستیم تا بتوانیم از گسترش آتش جلوگیری کنیم.

ارسال نظر