|
کدخبر: 92536

مخالفت ستاد مقابله با کرونا با اجرای طرح ترافیک

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: با توجه به امکان تجمع بیش از حد افراد در ناوگان حمل و نقل عمومی شهری و نشستن متراکم تر افراد در کنار یکدیگر احتمال گسترش و سرایت بیماری نیز افزایش می یابد . بنابراین پیشنهاد ما این است که فعلا طرح ترافیک اعمال نشود.

گسترش نیوز - زالی در حاشیه جلسه امروز ستاد فرماندهی عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران گفت: براساس مصوبات امروز ستاد قرار شد که جمع آوری و جایابی معتادان متجاهر با کمک سازمان بهزیستی و با مشارکت نیروی انتظامی انجام پذیرد. البته این اقدام با رعایت پروتکل بهداشتی ابلاغ شده در این خصوص صورت می گیرد و با توجه به اهمیت این مساله قرار شد موضوع ساماندهی معتادان متجاهر که موضوع در ستاد ملی نیز مورد بررسی قرار گیرد.

zali.jpg

وی با اشاره به تخلف مدیران برخی از سازمانهای دولتی و خصوصی از بخشنامه های حضور کارکنان در شرایط فعلی و شیوع کرونا اظهار کرد: تخلف از این بخشنامه ها و تاکید بر حضور تمامی کارکنان مجموعه کاملا خلاف مقررات است و امروز پس از مذاکره با سازمان بازرسی کل کشوری قرار شد بخشنامه ای از سوی این سازمان خطاب به کل مدیران اجرایی اعلام شود و با هرگونه تخلف از این موضوع مورد نظارت و بازرسی قرار می گیرد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا بررسی اعمال طرح ترافیک را از دیگر موضوعات مورد بحث در نشست امروز برشمرد که باعث فشار نامتعارف به ناوگان حمل و نقل می شود و خاطرنشان کرد: با توجه به امکان تجمع بیش از حد افراد در ناوگان حمل و نقل عمومی شهری و نشستن متراکم تر افراد در کنار یکدیگر احتمال گسترش و سرایت بیماری نیز افزایش می یابد . بنابراین پیشنهاد ما این است که فعلا طرح ترافیک اعمال نشود.

دکتر زالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رشد مراجعان بیمارستانی در بخشهای بستری، سرپایی و ویژه در روزهای اخیر گفت: همانطور که پیش بینی کرده بودیم پس از بازگشت مسافران نوروزی با این رشد آمار مبتلایان روبرو شدیم و امروز چهارمین روز تغییر رو به تزاید آمار مراجعان بیمارستانی را می گذرانیم و در روزهای آینده تحلیل دقیق تری را در این خصوص اعلام خواهیم کرد.

براساس گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، زالی خاطرنشان کرد: اگر امروز بصورت غیرضروری درسطح شهر حضور یابیم بار ناشی از این حضور به طور متوسط بین ۱۴-۵ روز بعد در قالب افزایش مراجعان در بیمارستانها مشخص می شود و دو هفته بعد نیز بصورت موارد خیلی بدحال خود را در بخش های ویژه نشان می دهد. پس همچنان باید در منزل بمانیم و از ترددهای غیر ضروری خودداری کرد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر