|
کدخبر: 92186

تعطیلی مدارس تا کی ادامه دارد؟

وزیر آموزش و پرورش گفت: در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم گرفتیم که تعطیلی تمامی مراکز آموزشی تا دو هفته آینده استمرار پیدا کند.

گسترش‌نیوز: محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش پس از پایان نشست مشترک با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در محل این وزارتخانه، گفت: طی روزهای اخیر در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم گرفتیم که تعطیلی تمامی مراکز آموزشی تا دو هفته آینده استمرار پیدا کند و در این دو هفته دوباره شرایط را ارزیابی کنیم و متناسب با وضعیت پس از پایان این دو هفته تصمیم‌گیری در مورد نحوه ادامه سال تحصیلی انجام خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در این مدت همکاران بنده در آموزش و پرورش سناریوهای مختلف را بررسی می‌کنند که متناسب با زمان پایان سال تحصیلی، کیفیت آزمون‌ها در شرایط مختلف چگونه باشد و محتوای آموزشی، باقی مانده محتوا و ارزیابی محتوای آموزش داده شده به چه صورتی انجام شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه معلمان در سراسر کشور به روش‌های متنوعی برای حفظ ارتباط با دانش‌آموزان تلاش کردند تا جریان آموزش استمرار یابد البته دفاتر ما در سراسر کشور ارزیابی می‌کنند و متناسب با وضعیت تحصیل دانش‌آموزان برای آینده پیشنهادات مختلف را به ما می‌دهند و تصمیم‌گیری خواهد شد.

حاجی میرزایی در مورد تصمیمات گرفته شده در نشست مشترک با کمیسیون آموزش مجلس، گفت: در این نشست گزارشی را در مورد اقدامات و تدابیر انجام شده در حادثه کرونا را ارائه کردیم و نمایندگان هم دیدگاه‌ها، نگرانی‌ها و دغدغه‌هایشان را تشریح کردند و ما هم نکات و توضیحات را ارائه و از نظرات آنها استفاده کردیم و برای تصمیم‌گیری در مرحله بعدی که مرجع صلاحیت‌دار ستاد ملی مبارزه با کرونا است، تصمیم گیری نهایی انجام خواهد شد.

متناسب با تصمیم گیری درباره نحوه ادامه سال تحصیلی درباره امتحانات تصمیم‌گیری خواهد شد

وی با یادآوری اینکه متناسب با تصمیم گیری راجع به نحوه ادامه سال تحصیلی درباره امتحانات هم تصمیم گیری خواهد شد، ادامه داد: درحال‌حاضر گروهی مشغول برنامه‌ریزی هستند که آیا ما پس از این دو هفته جریان آموزشی‌مان چگونه خواهد بود و اینکه آیا به صورت حضوری یا غیر حضوری باید جریان آموزش همچنان ادامه پیدا کند؟ اگر حضوری باشد چه مدت و کیفیت آزمون به چه صورتی انجام می‌شود و اگر به صورت غیرحضوری باشد آیا می‌توانیم آزمون‌ها را به صورت حضوری برگزار کنیم و یا باید با روش‌های دیگری را برای آزمون در نظر گیریم.

منبع: همشهری آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها