|
کدخبر: 92174

ضرورت اختصاص یارانه به دانشگاه‌ها

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به وضعیت سیستم‌های آموزشی در شرایط کرونا گفت: جلسات متعددی با وزرای آموزش و پرورش و علوم برگزار شده بنابر گزارشات ارائه شده جهت جبران خسارات اقتصادی باید یارانه خاص به موسسات غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد اختصاص یابد.

گسترش‌نیوز: محمدمهدی زاهدی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۹ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت یاد شهدای هسته‌ای و شهید سردار قاسم سلیمانی با توجه به سالروز فناوری هسته‌ای گفت: شرایط پساکرونا تهدید اجتماعی، امنیتی، سیاسی و اقتصادی برای کشور است که متأسفانه نادیده گرفته شده است و غفلت از شرایط پساکرونا تبعات سنگینی برای کشور دارد لذا مجلس دهم باید برای این شرایط وقت گذاشته و تصمیمات لازم را اتخاذ کند در غیر این صورت آیندگان ما را نمی‌بخشند.

zahedi.jpg

نماینده مردم کرمان، راور در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از وزارت بهداشت و کادر درمانی و بیمارستانی افزود: در حوزه علم و فناوری نیز وزارت بهداشت و علوم و معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری اقدامات بزرگی را انجام دادند، شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز رشد و موسسات فناوری زیرمجموعه دستگاه‌های مذکور، فعال و بسیاری از لوازم مورد نیاز در حوزه ساخت کیت تشخیص کرونا، دستگاه‌های تنفس مصنوعی و استریل و ضدعفونی و تولید ماسک را تهیه کردند.

وی با اشاره به جلسات چند ساعته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با وزیر آموزش و پرورش، علوم و رئیس و معاونان دانشگاه آزاد گفت: در این جلسات به تمامی مسئولان تأکید شد که اصل و اساس تمام فعالیت‌های آموزشی باید حفظ سلامتی دانش‌آموزان، دانشجویان، فرهنگیان، اساتید و پرسنل باشد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین تأکید شد که پروتکل وزارت بهداشت ملاک تصمیم‌گیری‌های دستگاه‌های آموزشی قرار گیرد البته مشکلات وزارت آموزش و پرورش کمتر از وزارت علوم و بهداشت در حوزه آموزشی است به نوعی که وزارت آموزش و پرورش توانسته تقریباً ۸۰ درصد سرفصل‌های درسی را در این مدت به دانش‌آموزان ارائه کند بنابراین تأکید شد که نباید برای ارائه ۲۰ درصد باقی کلاس‌ها را دایر کنند.

زاهدی یادآور شد: در صورتی که تصمیم برای آزمون گرفته شود باید بر اساس همان سرفصل‌های ۸۰ درصدی ارائه شده باشد، همچنین همین میزان سرفصل‌ها باید ملاک آزمون کنکور قرار گیرد. همچنین قرار شد تا هفته آینده زمان برگزاری آزمون‌های استاندارد بنابر دستور وزارت بهداشت برای کنکور مشخص شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم عنوان کرد: همچنین ضروری است تا تاریخ دقیق از سوی آموزش و پرورش برای اتمام آزمون‌های درسی اعلام شود، در ارتباط با وضعیت آموزش عالی شایان ذکر است که موسسات غیرانتفاعی وابسته به وزارت علوم و دانشگاه‌های آزاد دچار خسارت سنگین اقتصادی شدند لذا ارائه تسهیلات لازم به این مجموعه‌ها ضروری است، در واقع یارانه خاص باید به این مراکز اختصاص یابد.

منبع: خانه ملت

  • محمد رضا ر ارسالی در

    سلام به فرق شکافته مولا یمان به امام حسی ن ع از نداری گوشواره دخترم را فروختم از کسی جز خدا کمک نمی خواهم ولی شرمنده زنو بچه شدن اخر غرور یک پدر خدایا چه صبری د اری نمی دانم از حکمت یا .......

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها