|
کدخبر: 92167

تسهیلات ساخت مسکن در بافت فرسوده تهران افزایش یافت

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از افزایش سه ‌برابری تسهیلات ساخت مسکن در کنار سایر مشوق‌های دولت و مدیریت شهری در بافت های فرسوده، خبر داد.

گسترش نیوز: "کاوه حاجی علی اکبری" با اشاره به کاهش ۱۵ درصدی میزان ساخت ‌و ساز مسکن در کل شهر تهران در سالی که گذشت، اظهار داشت: به‌دلیل ارائه مشوق‌ها و سیاست‌های حمایتی که از سوی دولت و مدیریت شهری برای بازآفرینی بافت های فرسوده در نظر گرفته شده بود، میزان ساخت و ساز در بافت های فرسوده در سال ۹۸ سیر نزولی پیدا نکرد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این که افزایش سه ‌برابری تسهیلات نوسازی در بافت‌های فرسوده با حمایت دولت از برنامه نوسازی مسکن در بافت فرسوده محقق شده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر تسهیلاتی که از محل صندوق توسعه ملی برای ساخت اعطا می‌شد، هم‌اکنون از خود منابع بانک مسکن هم می‌شود برای نوسازی استفاده کرد.

علی اکبری در این باره توضیح داد: چنانچه مالکان اقدام به ساخت ‌و ساز کرده و از مشارکت سازندگان غیرحرفه‌ای استفاده کنند، به ازای هر واحد می‌توانند تا ۱۰۰‌میلیون تومان تسهیلات نوسازی دریافت نمایند، اما اگر مالکان از ظرفیت سازندگان حرفه‌ای که پروانه انبوه‌سازی‌ دارند استفاده کنند، این مبلغ ۱۴۰‌میلیون تومان خواهد بود.

او متذکر شد: در صورتی که سازندگان و انبوه‌سازان با استفاده از فناوری‌های نوین اقدام به نوسازی در بافت های فرسوده نمایند، به ازای هر واحد مسکونی می‌توانند تا ۱۷۰‌میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران عنوان کرد: انتظار می رود با پرداخت تسهیلات بانکی با سقف بالاتر، اعطای پروانه های رایگان و یک طبقه تراکم تشویقی از سوی مدیریت شهری، جذابیت مناسبی برای مشارکت بخش خصوصی در نوسازی بافت های فرسوده ایجاد شود و شاهد رشد قابل توجهی در نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده تهران باشیم.

منبع: ایسنا

ارسال نظر