|
کدخبر: 92000

‌۷ ترکیب خطرناک برای ضدعفونی کردن

با توجه به اینکه کرونا در کمین همگان است باید با جدیت برای قطع زنجیره انتقال آن تلاش کرد برخی در فضای مجازی برای غلبه بر این بیماری کمپین‌هایی درست کردند یکی از آنها با نام «کرونا در کمین است» اطلاعات و آگاهی‌های مفیدی را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد و تکالیف هر فرد در رعایت بهداشت عمومی و اهمیت عدم حضور در اماکن عمومی را گوشزد می‌کند.

گسترش‌نیوز: یکی از مهم‌ترین هدف‌های این صفحه اینستاگرامی بالا بردن سطح آگاهی مردم برای ریشه کنی این بحران است در این راستا یکی از کاربران می‌نویسد برای ضدعفونی کردن برخی از ترکیبات بسیار خطرناک است در واقع اگرچه استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده از مهم‌ترین توصیه‌ها برای پیشگیری از بیماری کرونا است.

با این حال باتوجه به کمبود این مواد، برخی برای ساخت موادضدعفونی‌کننده مواد مختلف را باهم ترکیب می‌کنند این در حالی است که۷ ماده شوینده خانگی هرگز نباید باهم ترکیب شوند: مایع سفید‌کننده (وایتکس) +الکل: با تولید کلروفرم و اسید هیدروکلریک به سیستم عصبی، ریه، کلیه، کبد، چشم و پوست آسیب میرساند، مایع سفید‌کننده + آمونیاک: موجب تولید گازهای سمی و آسیب به دستگاه تنفس شده و می‌تواند موجب انفجار خطرناکی شود، مایع سفید‌کننده + سرکه: با تولید گازهای سمی موجب سوختگی‌های چشمی و آسیب به ریه‌ها می‌شود، مایع سفید + انواع مواد تمیزکننده دیگر: با تولید گازهای سمی مانند کلر موجب مشکلات شدید تنفسی و بینایی می‌شود، جوش شیرین + سرکه: اگر در یک ظرف دربسته مخلوط شود، باعث انفجار خواهد شد، سرکه + آب اکسیژنه: با تولید اسیدپراستیک به پوست، چشم ها، گلو، بینی و ریه‌ها آسیب میرساند، ترکیب مارک‌های مختلف از یک ماده تمیزکننده: می‌تواند موجب یک واکنش شیمیایی نامطمنو خطرناک شود.

ضدعفونی کردن مواد غذایی

علت جهانی شدن ویروس کرونا قدرت انتقال و سرایت بالای این ویروس است، کرونا قدرت زنده ماندن روی اجسام را دارد، به همین علت تمام وسایلی که از بیرون خریداری می‌کنید باید ضد عفونی شوند. در این صفحه اینستاگرامی به نحوه ضدعفونی کردن مواد غذایی اشاره کرده و می‌نویسد: پلاستیک خریدهای خود رو بیرون از منزل بگذارید، وسایل خریداری شده را با اسپری محلول وایتکس یا مایع ظرفشویی ضدعفونی کنید، میوه و سبزی را ضدعفونی کنید و حدالامکان هنگام استفاده ی میوه پوست آن را جدا کنید. در مورد خرید گوشت و مرغ پلاستیک آن را بیرون از منزل بگذارید، گوشت و مرغ را داخل یک قفسه جداگانه در فریزر به مدت ۷۲ ساعت قرار دهید، قبل از پخت و پز آنها را بشویید، در رابطه با خرید نان، نان را با دستکش بردارید و روی پارچه‌ای که ضدعفونی کردید بگذارید و هنگام استفاده، نان را گرم کنید. در نانوایی تمام نکات بهداشتی رعایت شود، از برس نانوایی استفاده نشود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر