|
کدخبر: 91964

سبد مهربانی ایتالیایی‌ها در روزهای کرونایی + عکس

ایتالیایی‌ها که به دلیل قرنطینه شهر‌ها این روز‌ها مجبور به ماندن اجباری در خانه‌های خود شده‌اند راهکاری جالب را برای کمک به افراد بی‌خانمان پیدا کرده‌اند.

گسترش‌نیوز: اوایل ماه دسامبر بود که شیوع ویروسی مرموز در چین گزارش شد. پس از دریافت گزارش‌های متعدد سرانجام دولت چین در اواخر دسامبر از شیوع ویروسی با نام کرونا در این کشور خبر داد. ویروسی که اکنون خود را ۲۰۵ کشور جهان رسانده و بیش از ۱۱۲۰۰۰۰ تن را آلوده کرده است.

sabadmehrabani.jpg

پس از شیوع گسترده کرونا در جهان برخی از کشور‌ها اقدام به قرنطینه شهر‌ها کردند. یکی از این کشور‌ها ایتالیا بود که تعدادی از شهر‌های خود را قرنطینه کرد. قرنطینه شدن شهرها، فشار مظاعفی را به افراد بی‌خانمان وارد کرده است؛ به همین دلیل شهروندان در شهر ناپل ایتالیا برای کمک به این افراد راهکاری جالب را انتخاب کرده‌اند.

آن‌ها با کمک سبد و با ارسال غذا و مایحتاج افراد بی‌خانمان و نیازمند به داخل کوچه مایحتاج آنها را تامین می‌کنند. ایتالیایی‌ها بعد از پرکردن سبد‌ها از پاستا، سیب زمینی و خوراکی‌های دیگر آن را با طناب از بالکن خانه‌های خود به داخل کوچه فرستاده و در اختیار افراد بی‌خانمان قرار می‌دهند.

به همراه این سبد‌ها یادداشتی دیده می‌شود که روی آن نوشته شده: «اگر می‌توانی چیزی درون این سبد بگذار و اگر نمی‌توانی هر چه نیاز داری بردار.» این سبد‌ها در ایتالیا به " سبد‌های حمایتی " معروف شده است. بنا به گزارش رسانه‌های محلی ایتالیا این پویش جالب اجتماعی برای کمک به افراد بی‌خانمان و نیازمند که در ایتالیا " panaro solidale " معروف شده است نخستین بار توسط شخصی با نام " آنجلو پیکونه " انجام شد.

آقای پیکونه در گفت‌وگو با askanews در این باره گفت: «این پویش به‌صورت خودجوش بود. حس همبستگی بصزرت طبیعی در درون ما وجود دارد. من همیشه کار‌هایی را با همیاری انجمن‌های محلی انجام می‌دهم و اکنون که مجبور به ماندن در خانه هستیم من این کار را از خانه خود آغاز کردم.»

منبع: رکنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها